/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Print screen ???
Fra : Pytten1510
Vist : 560 gange
15 point
Dato : 07-11-08 21:24

Hej

Håber at nogen kan hjælpe mig lidt. Jeg vil gerne kunne bruge funktionen print screen, men det har indtil nu ikke været muligt for mig at finde ud af.
Jeg har været i hjælp og forsøgt det der stod beskrevet, men lige meget hjalp det.....
Jeg har vista. Mit tastetur er installeret....

Pytten

Kommentar
Fra : FrejaFlop

Dato : 07-11-08 21:33

hej du holder Ctrl nede og trykker på PrtSc (øverste række) - herefter kan du indsætte dit print screen i fx. en mail ved at trykke på Ctrl + v

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 07-11-08 21:46

nej...virker ikke...har lige prøvet....

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-11-08 21:58
Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 07-11-08 22:02

Jeg har programmet "Paint" fast liggende på proceslinien.

Når jeg så vil tage et printscreen, trykker jeg først på tasten Prtsc derefter på ikonet for Paint og derefter trykker jeg samtidig på Ctrl og V-tasten, så har jeg mit Printscreen, som jeg så kan gemme.

Mvh
joan

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 25 point
Dato : 07-11-08 22:06
Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 07-11-08 22:13

Undskyld Pytten1510, jeg overså desværre, at du kører Vista, der kan jeg vist ikke hjælpe dig.

Mvh
joan

Godkendelse af svar
Fra : Pytten1510

Dato : 07-11-08 23:00

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-11-08 07:17

Velbekommen

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 08-11-08 08:41

Tryk på det nederste venstre windows ikon og i søgelinien skriver du klippeværktøj derefter kan du installere Vistas program Klippeværktøj, som er alle tiders og gemmer filerne i jpg