/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
3 ferie/fridage i næste uge
Fra : Fattig
Vist : 1612 gange
200 point
Dato : 07-11-08 17:27

Jeg har 3 ferie dage i næste uge, og vil gerne overraske min kæreste. Har selv noget på programmet, men måske er der nogen her på Kandu der vil foreslå rejse/udflugtsmål. Vi bor på Sjælland, men der er egentligt ingen begrænsninger udover tiden. så alle forslag er velkomne.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 07-11-08 17:30

Hej med dig.
Sød tanke og hvis det var mig ville jeg ikke betænke mig på at tage en tur til Lubeck.
Der er ikke langt men tilgengæld ganske pragtfuldt og til en overkommelig pris.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 07-11-08 17:34

Hotel Baltick pr. overnatning 275 kr. prøv og kig på den.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-11-08 17:36

Tag til Mallorca i 3 dage og overrask hende med en opringning

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-11-08 18:00

Lübeck er en super ide - men desværre lidt for tidligt.....

http://www.luebecker-weihnachtsmarkt.de/

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 07-11-08 18:10

Ja tre dage på sjælland er ikke meget men er det spise steder er der rigligt

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 07-11-08 18:50

Hej hvor er det en sød ide - her kan du finde inspiration
http://www.kysseguiden.dk/

Kommentar
Fra : transor

Dato : 07-11-08 18:56

En lille smuttur til Bali eller hawai kan lige nås på tredage.
husk at købe 1. klasses biletter me køje så selve rejen også bliver en oplevelse.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 07-11-08 19:00

hawai er en Porno bio på Vesterbrogade skal det være på første række eller anden række

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-11-08 19:09

Jeg ville tage til London.. se nogle seværdigheder/juleshoppe

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 07-11-08 19:34

yes - London.
Ryan air har sikkert tilbud til 100 kr t/r, og så find et hotel omkring kings cross til 450 kr/nat

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 07-11-08 19:55

Nordsted1
Citat
Jeg ville tage til London
og det gør du ikke

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 07-11-08 20:03

Takker for jeres input. Mange gode forslag.
Feriedagene er man-tirs ons, altså ikke weekend. (vores alder er 50 - 55 år) Jeg lader spørgsmålet stå og forøger i samme forbindelse point.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-11-08 21:05

Dr-Dem

Citat
og det gør du ikke

Nææ ikke i år, men har været der ovre flere gange og købe julegaver

Accepteret svar
Fra : FrejaFlop

Modtaget 200 point
Dato : 07-11-08 21:27

Fint at overraske hinanden. Jeg vil forslå at du kigger på www.bedandbreakfast.com - her vælger du blot det land som du vil overnatte i og så booker du for rimelige penge (booking skal dog finde sted ca. 3 dage før det bliver aktuelt, idet der er lidt korrespondance frem og tilbage omkring booking). Vi har været turister i Helsinki, Finland og Rom, Italien i nogle dage på denne måde. Supergodt og hyggeligt / personligt. Det er jo også skønt blot at tage rundt i Danmark - Rander Regnskov er en spændende attraktion og hvis man gemmer indgangsbilletten og viser den når man skal på broen mellem Fyn og Sjælland, får man rabat fordi man har set een af Jyllands attraktioner (gælder også Egeskov slot og få andre steder - se www.storebaelt.dk - Oplev Danmark)
God fornøjelse

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-11-08 21:31

Citat
hawai er en Porno bio på Vesterbrogade
Yes og man blir smidt ud, hvis men har en lille skid på og griner højlydt,

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 07-11-08 21:45

Har du bil, og gider du køre, ligger Holland indenfor rækkevidde. Det sydlige Holland kan nåes på 8-9 timer (man kunnejo køre søndag sidst på eftermiddagen). I det sydlige skal man næsten til Arnhem og Airborne Museum. Rotterdam er også en køretur værd. Midt på Amsterdam (husk at køre i Schipol). Nordpå dæmningerne. Eller ned midt i Tyskland. Deres Gasthaus kan være temmelig gode. Ellers kan jeg finde navnet på et ret fantastisk bette hotel 5-600 km oppe i Sverige, hvor jeg lige har været. In the middle of no-where, men grusomt hyggeligt.

Æælsker nu Holland (og Heiniken smager bedst dernede).

Eller minitur til Paris. Flyv og brug metroen (den duer virkelig)

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-11-08 23:15

Du er sikker på, at det ikke er coffee-shopsene der trækker

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-11-08 23:16

Men du har ret...Jeg er vild med Amsterdam

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 08-11-08 00:22

Hejsa

Hvad med et par dage i Slovakiet?

http://www.spapiestany.sk/

Rigtig lækker spa/wellness oplevelse

Har selv været der, og drømmer stadig om at komme derned igen

Hilsner fra Nuserpigen

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 08-11-08 00:33

Citat
ligger Holland indenfor rækkevidde

Ja det gør det hvis man har nogle dage mere end 3 ??
Man skal da beregne en dags transport derned og det samme reutr. Hvad er der så tilbage.
Meningen er vel at man skal nå at nyde det og få set lidt andet end et hotelværelse

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 08-11-08 02:06

Pj.at Pia. Vi har flere gange været der, netop bare et par dage eller tre. Kører du på tidspunkter med lidt trafik (aften og nat) gøres det på ned til 6 -7 timer fra jylland.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-11-08 02:20

Kbh - Amsterdam over Fyn 7 timer, uden at køre for stærkt.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-11-08 02:22

Det var dengang jeg smuglede hash LOOOL

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 08-11-08 09:51

Min rekord er 6,5 time om 831 km incl tid til tankning (om natten og inden de nuværende bødetakster). Fordrer +200 på autobahn.

Normalt var omkring 8 timer normen. Kan man komme afsted søndag hen på eftermiddagen kunne man have to hele dage i NL, og dernæst planlægge en stille tur hjem onsdag.

..og NEJ Klumme Coffee Shops er ikke det der trækker!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-11-08 10:09

Du kører som en rod LOOOL, og så endda uden kaffe

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 08-11-08 11:08

Naarrrj, og køre/hviletid gælder ikke for privat bilister.

....og masser af kaffe.

Vi har taget sådan en minitur flere gange. Og jeg har et par gode links til et lille billigt hotel.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 08-11-08 11:10

Det drejer sig egentlig kun om IKKE at ramme Hamborg og Bremen når tyskerne får fri (eller skal på job). Ramte engang Utrecht kl 7 om morgenen. Det var ikke klogt.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-11-08 11:31

Citat
Ramte engang Utrecht kl 7 om morgenen
LOOL Så kan man sætte hele skidtet til

Godkendelse af svar
Fra : Fattig

Dato : 08-11-08 11:45

Tak for svaret FrejaFlop.