/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Forslag til tilbehør mex mad ?
Fra : Mallie
Vist : 864 gange
100 point
Dato : 07-11-08 10:33

Vi skal have Enchiladas med kylling på lørdag.

Jeg vil gerne have forslag til en KANON salat til mexicansk mad.

Forslag til en dessert modtages også gerne

/Mallie

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-11-08 10:37

Du kan selv rode lidt rundt her http://food4u.dk/opskrifter/land/115//0/

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 07-11-08 10:50

Citat
Du kan selv rode lidt rundt her

Godt grin fra morgenstunden
Bare måden det bliver skrevet på .

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 07-11-08 10:53

Hej med dig.
www.maduniverset.dk
Der er en del opskrifter også.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-11-08 10:55

Jaaaa Pia, men det skal da være mex'er mad... por favor, ellers kan man jo lægge 5.000 link ind

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 07-11-08 10:57

Citat
1 stk. iceberghoved skråret i små firkanter
1 ds majs
1 ds baked beans (kan undlades)
4-5 stk tomater i både
2 stk halvhårde avocadoer i små firkanter (vend dem i citronsaft så de ikke bliver brune)
200 gr. revet gul cheddaost
1 pose totillachips
1 pose tacomix
400-500 gr hakket oksekød eller 400-500 gr kyllingefileter.

kogebogen

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 07-11-08 10:59

Citat
1 iceberg
1 ds røde Kidneybønner
2 avocado
1 lille glas grønne Jalepenos
8 skiver tørret skinke
2 tomater

Nachos som tilbehør og limefrugter skåret i både som dressing

er det noget i denne retning du søger ???

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-11-08 11:00

Er det mig som ikke fatter en skid? Gik sp. ikke på en salat og en dessert??

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 07-11-08 11:02

Ja jeg ville lave en skål blandet salat ,Guacamole og Salsa:

Salat f.eks.: Krølsalat, ruccola, små blommetomater, små stykker melon eller nektariner, peberfrugt, tynde strimler af gulerod og rødbede pyntet med små skiver appelsin.

Skønne guacamole + salsa opskrifter her
http://www.erdusulten.dk/opskrift.php?i=47

http://www.erdusulten.dk/opskrift.php?i=39

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 07-11-08 11:02

En dessert her.
Citat
Guacamole Cheesecake

12 portioner

100 g rugbrød
100 g smør, smeltet
6 plader husblas
3 spsk vand
2 avocadoer
1 æble, skrællet og skåret i tern
200 g Philadelphiaost
2 dl creme fraiche
1 limefrugt, saften
100 g Tortilla Chips, Saltet
1 ps. Guacamole Mix

TILBEREDNING
Knus/smuldr rugbrød og tortilla chips i en mixer. Tilsæt smør og bland det hele godt. Tryk massen ud i en springform (24 cm i diameter) og stil den i køleskabet.

Smelt husblas over et vandbad. Bland avocado, guacamolemix, æbler, ost, creme fraiche og limesaft.

Tilsæt den smeltede husblas i en fin stråle og bland godt. Hæld massen i formen og stil kagen i køleskabet i ca. 4 timer.

Server guacamole cheesecaken til grillede kyllingelår eller til gravet laks. Hvis det skal være mere luksuøst, kan man tilsætte laksestykker i guacamolen og servere kagen som forret eller til buffet.

Fundet i kogebogen

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 07-11-08 11:03

Citat
Gik sp. ikke på en salat og en dessert??

Jo det gjorde men jeg er/var ikke rigtig vågen klumme.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 07-11-08 11:04

Her er der flere mexikanske desserter at vælge imellem
http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/land/land_retter-2.php?land=146&id2=63

Kommentar
Fra : Mallie

Dato : 07-11-08 11:06

Jeg vil gerne have opskrifter på noget som I har afprøvet og har syntes smagte godt

Jeg kan sagtens selv finde mexicanske opskrifter på nettet.

Det er anbefalingerne jeg er ude efter

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-11-08 11:08

Nåååå så god morgen da.

Jeg ville give gæsterne en café solo og chokolade med et lille pift i som dessert, og så et par glas Tequila til http://www.chilihouse.dk/shop/chokolade-9c1.html

Accepteret svar
Fra : Klumme

Modtaget 110 point
Dato : 07-11-08 11:09

Eller rør en vanilje/chokoladeis med chili uhmmmmmm Det er godt

Kommentar
Fra : Mallie

Dato : 07-11-08 11:15

Klumme hvordan gør du det ?
Måle forhold ??

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-11-08 11:18

Jeg har ikke selv lavet det, men fået det på restaurant i Malmö. Det var godt, og specielt LOOL

Kommentar
Fra : Mallie

Dato : 07-11-08 11:25

Var det noget i denne stil tror du ?

Chokoladeis med chili:
1 tsk rødt chilipulver
3 spsk mørk rom
3 spsk sort kaffe
50 g smør
250 g mørk kogechokolade (brækket i mindre stykker)
1 tsk vanillesukker
6½ dl fløde
3 pasteuriserede æg
200 g sukker
I en gryde røres chili, rom, kaffe, smør og chokolade sammen ved meget svag varme. Når massen er smeltet og glat, tages den af varmen og 2½ dl af fløden røres i. Æggene røres cremede og hvidlige i en afkølet skål. Sukkeret piskes herefter i, lidt ad gangen, og dernæst resten af fløden i små portioner, det skal ende med at være en cremet masse. Chokolademassen vendes i med blid hånd, til massen er ensfarvet. Hældes i form, dækkes til og fryses. Tages ud 10 til 15 minutter før den serveres.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-11-08 11:30

Den opskrift lyder edderbroderemig knald godt ....savle savle...... Der hvor jeg fik chili en mas var på denne restaurant. http://www.chilibar.se/?page=start Det var utrolig lækker mad, men liiiidt stærkt, når man fik chili hele vejen igennem. Men på deres kort på nettet figurerer der ikke så meget chili?? Jeg har lige talt med Sverige og det er den rigtige forretning??? Anyway...har du mod på at lave den opskrift du her angav, så bare kom i gang...den er SUPER

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 20-12-08 20:31

Skal du ikke få lukket din tråd ???

Godkendelse af svar
Fra : Mallie

Dato : 21-12-08 10:16

Tak for svaret Klumme.