/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Puch maxi P1XL????
Fra : kanduellerej
Vist : 1641 gange
50 point
Dato : 07-11-08 10:21

Hej
Har fundet en Puch P1XL med 2 gear til 2500 kr. Jeg har ikke hørt om den model før. Er det en ok knallert. Sælger hævder den ikke er ret gammel. Men holdt puch ikke op for mange år siden?
Hvornår blev den sidste puch solgt fra ny af her i Danmark?

Er 2500 for meget for sådan en?

Kommentar
Fra : kanduellerej

Dato : 07-11-08 10:23

Glemte at sige, at han siger den er lovlig, men løber 40 og på en god dag 45. Løber de så stærk fra nye af lovligt?

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 07-11-08 13:06

Jeg skulle da mene det er længe siden puch sidste soglte en knallert så hvis man siger den ikke er ret gammel så tror jeg han lyver med mindre han mener at den er blevet malet osv og at malingen ikke er ret gammel.

Ja jeg har hørt nogen gange at en 30 knallert godt kan køre over 40 uden der er laver noget om på den. Plus at før i tiden måtte de vist nok køre 35km/t dem som idag kun må køre 30/kmt.
Så hvis den køre 40km/t så behøver den ikke være ulovlig.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-11-08 15:22

Citat
Sælger hævder den ikke er ret gammel.

Minimum 20 år....

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 50 point
Dato : 07-11-08 17:52

Puch P1 serien er lavet som aut. og 2 gears, de er lavet på licens i Tjekkiet, og sluttede vist nok i 1995.
Mange dele fra Maxi serien passer på.
Har selv haft en automatisk P1, dejlig knallert, stod som ny. Fik også en god salgs-pris omkring som din koster.
Der har aldrig været alm. knallerter i Danmark der kørte andet end 30 km/t, kun i gl. dage hvor røvskubberne tit kunne køre op til 60.
"Din" viser enten forkert, eller har fået lavet en mindre ændring.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : kanduellerej

Dato : 07-11-08 18:32

Jeg kiggede på stelnummeret, og skal man gå ud fra tabellen, så er den enten fra 80 eller 01.
Den kørte 40 ud af lige vej ifølge speedometeret, men noget mindre op ad bakke.
Jeg har aldrig haft gear før, så det var ikke nemt. Og skal heller aldrig have det. Kan da godt forstå man er gået fra det.
Nå, men jeg springer over denne gang og leder videre. Måske kommer der en almindelig puch.
Iøvrigt stod der Piaggio på skiltet med stelnummer. Så tvivler på den er tjekkisk.

Godkendelse af svar
Fra : kanduellerej

Dato : 07-11-08 18:34

Synes palle gav det bedste svar. Desværre kan man ikke dele point ud til flere i dette forum.