/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Data fra flere filer til Excel
Fra : Krogh_Jensen
Vist : 1654 gange
250 point
Dato : 06-11-08 10:05

Hej allesammen!

Jeg er ved at arrangerer en skitur, og har i den forbindelse skal jeg ha lavet en liste over samtlige tilmeldtes personlige informationer mv. Helt konkret har jeg sendt en mail til de lidt over 100 gæster, hvori der er vedhæftet en Excel fil, hvor der er et skema de skal udfylde og derefter sende retur til mig. Nu sidder jeg så med 100+ filer der er helt ens. Jeg har låst arkene således brugeren kun kan udfylde de forskellige celler.

Nu vil jeg så gerne lave en "Master" Excel fil, der kan importere data fra ale disse regneark; og self. stille dem op på en fornuftig måde. Det kunne fx være således at hver deltagere har en række i arket, og hver kolonne bliver så brugt til fx Navn, fødselsdag, adresse, transportmiddel, mv.

Er der nogen der kan hjælpe mig med dette? Jeg elsker at bruge Excel, men har meget at lære endnu (fx programmering!?:S); så ser frem til én med lidt større ekspertise.

MVH K-J

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-11-08 10:34

Citat
Nu sidder jeg så med 100+ filer

Du kunne jo lave et mere som master med de ændringer der nu er nødvændige....

Derefter henter dette ark data fra specifikke felter i de andre ark .

Så er det bare at fortælle masteren HVOR den skal hente data....

Jeg tror dog det bliver et ligeså stort arbejde som at gennemgå alle 100 manuelt....

Kommentar
Fra : Krogh_Jensen

Dato : 06-11-08 10:41

Jeg tror helt sikkert ikke at det kan betale sig... :(

Jeg har hørt at det kan lade sig gøre, men at det kræver lidt "let" programmering...?

Hvis der er problemer med at forstå problemstillinge, så spørg endelig ind til det! Skal gerne forklare eller sende ark mv.

MVH K-J

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-11-08 10:47

Selvfølgelig kan det lade sig gøre, men som sagt ville det kun kunne svare sig hvis det var noget vedblivende med måske tusindvis af personer hvor der så blot kunne tilføjes en efterhånden som de kommer til....

100 er ALT for lidt...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-11-08 10:48

Med mindre du KUN skal bruge de påførte data - og IKKE alt andet (såsom navn og adresse)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-11-08 10:49

Det er jo ikke det store problem blot at optælle jaer og nejer....

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 06-11-08 16:58

Hej <Krogh_Jensen>
Jeg mener nu ikke der skal "programeting til" men ganske simpelt Cut and Paste.
Forudsætning:
Alle tilbagesvar i exel er dannet helt ens

1. Åbn et nyt exel-ark
2. Åbn arket fra deltager #1, sæt markøren i linien med info.
3. Tryk "ctrl+c"
4. Gå til det nye excel-ark
5. Sæt markøren i linie 1, og tryk "ctrl+v"

6. Åbn arket fra deltager #2, sæt markøren i linie med info.
7. Se punkt 3
8. Se punkt 4
9. Sæt markøren i linie 2, og tryk "ctrl+v"

osv.
/PG

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 06-11-08 21:32

Har du et eks. på en af filerne ?
Jeg har gjort det før med Fakture i hver sin Excel fil til en total master fil, lavet i javascript som udføres af den indbygget CSSCRIPT.exe i windows

Kommentar
Fra : winetaster

Dato : 07-11-08 09:05

I VBA kan du skrive:
for hver Excel-fil X i mappe Y, kopier Område Z til ark (nr) i Hovedfilen.
Det er ikke nødvendigt at åbne filerne.

Mvh W

Kommentar
Fra : Katrine32

Dato : 08-01-09 12:56

Har du overvejet funktionen Konsolider og rename de returnerede filer x1 x 2 x3 osv?