/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Udskiftning af højtalere
Fra : sjhfhammer
Vist : 2743 gange
200 point
Dato : 06-11-08 07:58

Hejsa.
Jeg har lige fået mig en hyundai getz og kunne godt tænke mig at skifte højtalerne ud. Vil ikke til at lave nye huller eller noget, men bare have nogle nye højtalere der er lige til at montere. Jeg har set på disse højtalere, men er I tvivl når jeg ser i min bil om de små højtalere kan monteres så let? http://www.pioneer.dk/dk/products/25/132/201/TS-G171C/specs.html

Er der nogen der kan hjælpe mig? eller er der nogen der har nogle andre forslag?

Hilsen Frederik

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-11-08 09:07

Citat
Vil ikke til at lave nye huller eller noget, men bare have nogle nye højtalere der er lige til at montere

Med mindre sættet specifikt er lavet til montering i netop dit bilmærke, slipper du ikke for diverse monteringsændringer.

Dernæst skal du sikre sig at der overhovedet er PLADS til dem...

Kommentar
Fra : sjhfhammer

Dato : 06-11-08 09:14

Altså ifølge hjemmesiden(linket) så passer disse højtalere til en hyundai getz, men tror desværre ikke at de små bare sådan uden videre kan sættes i.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-11-08 09:20

Nu ved jeg ikke hvor du lige ser det passer til en getz....

Men er det annonceret sådan skal der ikke bores nye huller....

Kommentar
Fra : sjhfhammer

Dato : 06-11-08 09:25

inde på hjemmesiden kan man vælge sin bilmodel til at starte med og så kommer blandt andet de højtalere(linket) frem:)

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 200 point
Dato : 06-11-08 09:26

Okay - det fandt jeg så... - Det skulle passe, men der er noget med en adapter der skal bruges....

Der skulle sågar være tegninger med til netop din bil....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-11-08 09:28

Jeg tvivler dog på du HELT slipper for småændringer (huller) - men ingen tvivl om at de er beregnet til din bil....

Kommentar
Fra : sjhfhammer

Dato : 06-11-08 09:29

Ved du nærmere hvad det er for noget med en adapter. for må ærligt sige at jeg ikke har forstand på sådan noget:)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-11-08 10:25

Nahhhh...

Det er nok noget med et delefilter da din bil sikker "kun" er født med 2 højtalere....

Du kan læse mere her ca. fra side 78....

http://files.pioneer.eu/files/brochures/2008/Car_Consumer/08-C-CONSGUIDE-DA_LowR.pdf

Umiddelbart ser det ud til de små diskanter monteres UDENPÅ dørbeklædning....

Godkendelse af svar
Fra : sjhfhammer

Dato : 10-11-08 08:46

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-11-08 09:32

Selv tak....

Håber det lykkedes....