/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Nemt og bekvemt ??
Fra : tararam
Vist : 1463 gange
50 point
Dato : 06-11-08 07:18

Jeg er ved at stirre mig tosset på disse to ord.

Kan jeg skrive noget er nemt og bekvemt i samme sætning, f.eks ( nemt - bekvemt - lokalt ) eller er de 2 ord nemt/bekvemt for meget lig hinanden ?

eller har du en bedre ide. Det drejer sig om at jeg tilbyder overnatning mulighed.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-11-08 07:21

Du kan sagtens bruge disse ord.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-11-08 07:25

kal måske lige forklares. Lad os bruge en stol. Enhver kan sætte sig i en stol...det er nemt. At sætte sig i en stol og gøre sig bekvemt, er ikke det samme som, at det er nemt at sætte sig i den...Kan du se hvad jeg mener??

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 06-11-08 07:57

Joh, men bekvemt kan også bruges i betydningen ukompliceret.
Ukompliceret overnatning ? - ja, måske.
Nem overnatning ? - tja.
Lokalt ? - fint.

Hvad vil du gerne signalere ? - Nemt i betydningen f.eks. online booking, så synes jeg det er i orden.
Bekvemt i samme betydning som nemt ville så være dobbeltkonfekt.

Men - nemt, bekvemt, lokalt er meget mundret og falder rigtigt "på tungen".

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 06-11-08 07:58

Ja, det kan jeg godt se. Men i forbindelse med at jeg tilbyder overnatning i et område, kan jeg ikke så meget se forskellen. Det er nemt fordi det er tæt på, men bekvemt fordi....hvad ?

Accepteret svar
Fra : brokke44

Modtaget 60 point
Dato : 06-11-08 08:07

Nemt fordi der f.eks. er onlinebooking eller lokaliteten er nem tilgængelig/at finde.
Bekvemt fordi det er ukompliceret (at du f.eks. kan komme trampende ind i din "campinghabit" eller lign., altså overnatning uden de store "armbevægelser") eller 2) ligger tæt på seværdigheder/udflugtsmål.

Ved nærmere eftertanke synes jeg, at det er et rigtigt godt slogan.

Kommentar
Fra : jepser30

Dato : 06-11-08 08:48

Du kan NEMT og BEKVEMT bruge begge ord sammen.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-11-08 09:14

Nemt og bekvemt er ikke det samme, så selv om det er det samme du taler om kan dette, altså beliggenheden, godt være både nemt og bekvemt. Men det ville gøre det betydeligt nemmere at hjælpe dig, hvis du satte hele teksten ind, så man slap for dette tunnelsyn

Kommentar
Fra : FrejaFlop

Dato : 06-11-08 09:46

Jeg synes også sagtens du kan bruge de to ord "nemt og bekvemt" sammen. Det er jo et dansk udtryk som vi alle kender. Du kan også sagtens tilføje "lokalt" - det betyder rigtig meget at du også anvender dette ord. Jeg har selv sovet på "bed & breakfast" og lign. og nogle gange ligger disse steder ikke særlig lokalt og det vil være en god information at få med fra starten.
God fornøjelse med dine planer.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-11-08 10:56

Nemt og bekvemt behøver ikke have noget med hinanden at gøre....

Derfor kan begge ord sagtens bruges...

At noget er NEMT betyder ikke det er BEKVEMT...

At noget er BEKVEMT gør ikke at det er NEMT...

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-11-08 10:57

nemt betyder "let"

bekvemt betyder "behageligt"

Hvad er problemet så

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-11-08 11:09

Find på noget selv. Det har jeg sagt

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 06-11-08 12:28

Hej med dig.
Citat
nemt - bekvemt - lokalt

Nemt = let.
Bekvemt = behageligt.
Lokalt jjja det siger jo sig selv.
Naturligvis kan du bruge alle ord.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-11-08 12:40

Tænk sig at Kandu-brugere kan være SÅ enige

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 06-11-08 13:11

Citat
Tænk sig at Kandu-brugere kan være SÅ enige

Nyd det refi nyd det , så længe der vare.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-11-08 13:53

Det skulle jeg have vidst, så havde jeg fundet på noget andet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-11-08 14:00

Det KAN heller ikke undre nogen

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 06-11-08 14:16

Citat
Det skulle jeg have vidst,

Men det gør du nu

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-11-08 14:37

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-11-08 14:38

Lidt Rasmus-modsat er man jo

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 06-11-08 16:36

Ejjjj klumme
Det har vi da slet ikke haft nogen anelse om

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 06-11-08 18:24

enig............

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-11-08 18:44

Hvad er du enig i "Tilde"

Klummes eskapader eller ordene nemt og bekvemt

Det var en af de nemme - bekvemmeligheden må du selv tage stilling til

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-11-08 19:09

Citat
Ejjjj klumme
Det har vi da slet ikke haft nogen anelse om
Så er du da både døv og blind LOOL er det alderen der trykker

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 06-11-08 19:58

Citat
er det alderen der trykker

Klumme en rigtig dame røber ikke sin alder men nu du er nysgerrig så er jeg 55 forår

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-11-08 20:31

55 smukke somre..... det er jo ingen ting. Jeg så en neger i TV som var 106 år... 51 år ældre end dig LOOL

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 06-11-08 20:57

Jeg så hende godt....bare man så så godt ud hvis man når den alder meeeen

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-11-08 10:06

Farven kommer vel naturligt lool

Godkendelse af svar
Fra : tararam

Dato : 21-11-08 13:29

Tak for svaret brokke44.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 22-11-08 09:15

Velbekomme - og held og lykke fremover med projektet.