/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
dato i startlinie
Fra : tinolarsen
Vist : 383 gange
100 point
Dato : 05-11-08 22:24

Nogen der ved om man kan få datoen til altid og være vist ved siden af uret i nederste højre hjørne i Win XP??

Som det er nu kommer den jo kun frem når man flytte musen hen på klokken...

Måske et eller ande freeware program kan vise datoen altid...

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 05-11-08 22:29

Du kan lave processlinien højere, eller sætte den op så den står lodret, så kommer datoen også frem.

Kommentar
Fra : tinolarsen

Dato : 05-11-08 22:33

Ja det var jo en mulighed.. - men synes det tager for meget plads når man trækker den dobbelt så stor...

Så stor er min bærbare heller ikke

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 05-11-08 22:35

Det fungerer fint at have den til at stå lodret.

Hvis jeg havde bedre tid, kunne jeg godt lave et lille program der gjorde det, det e ikke ret svært, men...

Kommentar
Fra : tinolarsen

Dato : 05-11-08 22:43

Det tror jeg at jeg får svært ved at vende mig til..

Ser lige om der kommer andre gode forslag..

Ellers får du selvfølgelig point for dine forslag..

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 05-11-08 22:45

Nej nej, du skal ikke give mig point, hvis ikke du bruger min løsning.
Jeg vil tro at der er en der har lavet sådan et program, prøv at søge lidt på google...

Accepteret svar
Fra : BertelBrander

Modtaget 110 point
Dato : 05-11-08 23:01

De har et program her kaldet "tray date": http://www.titlebar.net/

Det viser ganske vist kun datoen, ikke måned eller år, men det virker og er gratis.

Godkendelse af svar
Fra : tinolarsen

Dato : 05-11-08 23:09

Tak for svaret BertelBrander.

Det er jo lige det jeg mangler... - mange tak for det..

Skrive datoen flere gange om dagen, og det har irreteret mig at skulle flytte musen ned på klokken..

Jeg ved for det meste hvad måned vi har - så endnu engang tal