/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Ikke digitale fotos 20x30
Fra : kipumi
Vist : 526 gange
100 point
Dato : 05-11-08 15:59

Er der mon nogen der ved, hvor jeg kan få fremstillet nogle 20x30 fotos, og DE SKAL IKKE KOSTE EN BONDEGÅRD, som min fotoforhandler tager. Jeg får fremkaldt hos www.superbest.dk - den almindelige størrelse, men kan ikke se, om jeg der kan bestille store størrelser og eventuelt også en pris. Det er fra gamle almindelige negativer

Kommentar
Fra : transor

Dato : 05-11-08 16:03

Du skulle skrive hvad du mener med almindelige negativer

Hvilket format, farve eller sort/hvid. er de med maske (kodakcolor type ) eller uden (Agfa-type)
135 format eller hvad ?

Der er ikke noget som bare er almindeligt.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 05-11-08 16:11

20 x 30 fotos kan være 20x 30 mm kontaktkopier fra småbillednegativer .

Hvis du mener 20 cm x 30 cm( 2/3 sideforhold) må du regne med at de skal beskæres på en eller anden måde, hvis udgangspunktet er 24x 36 mm negativer hvor forholdet et 3 /4 . Det du vil have, kan ikke lade sig gøre uden beskæring.

Hvem skal bestemme, hvad der skal skæres væk. ????

En måde kunne være at du får billederne skannet hos fotohandleren.Derefter beskære du selv til et 2 / 3 forhold på en måde der passer dig. Så sender du billedederne til udprint i den ønskede størrelse , 20 cm , et billigt sted.

Kommentar
Fra : kipumi

Dato : 05-11-08 16:14

ØH... nej...
Negativerne er 24x36 mm farve. Jeg skal bruge blanke kopier i str. 20x30 - jeg kan ikke svare på det med maske eller uden

Kommentar
Fra : kipumi

Dato : 05-11-08 16:17

Hvis jeg afleverer mine negativer hos fotohandleren, (som jeg har brugt før) og bestiller 20x30 - får jeg de flotteste fotos lige til at hænge op. Det er bare blevet rasende dyrt, og de foto jeg har hængende er falmet og nærmest farveløse. Derfor ville jeg bare have nogle nye. Jeg ved ikke noget om beskæring (eller andet med foto) - plejer jo bare at aflevere dem. (Der bliver de ikke beskåret. )

Kommentar
Fra : kipumi

Dato : 05-11-08 16:22

De er taget med et (jeg tør næsten ikke skrive ordet!!) almindeligt fotoapparat, ikke et digitalt. Et gammeldags fotoapparat - før det digitale kom frem. Negativerne er nogle strimler med 4 fotos på hver.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 05-11-08 16:48
Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 05-11-08 16:51

Jeg tror ikke der er nogen "nem og billig" genvej her. Du må ofre hvad det koster.
Sorry.
Sønder

Kommentar
Fra : transor

Dato : 05-11-08 17:35

Bingo, som der er linket til ovenfor laver dem for 20 kr stk , som du kan se.
Jeg tror ikke du kan få det billigere.

Hvis udgangs punktet er 24x 36 mm kan det kun lade sig gøre med beskæring . De der laver det flot og dyrere har en omhyggelig mand siende som beskærer og justerer farver, så billedet bliver bedst(efter hans smag.

De billigee bliver bare kørt i en maskine som skærer lige megewt i top og bund uanset om damens hoved så ryger halvt med.

Det er dit valg.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 05-11-08 19:51

Transor - hvorfor bliver du ved med, at postulere beskæring:

Citat
Hvis udgangs punktet er 24x 36 mm kan det kun lade sig gøre med beskæring . De der laver det flot og dyrere har en omhyggelig mand siende som beskærer og justerer farver, så billedet bliver bedst(efter hans smag.

Forholdet er ens om du siger 24 x 36 mm eller 20 x 30 cm - det er også det format man kan få fremstillet hos Bingo.

Kommentar
Fra : pve

Dato : 05-11-08 19:58

Har lige brugt denne side til blandt andet 20x30. Jeg ved ikke om det er en bondegård ?

https://asp.photoprintit.de/microsite/8338/index.php

Kommentar
Fra : pve

Dato : 05-11-08 20:06

Citat
Har lige brugt denne side til blandt andet 20x30. Jeg ved ikke om det er en bondegård ?

https://asp.photoprintit.de/microsite/8338/index.php
bare glem det. Hvis jeg havde læst dit spm ville jeg have set det ikke var digitale - sorry.

Godkendelse af svar
Fra : kipumi

Dato : 05-11-08 22:35

Tak for svaret refi. Det var et godt link, du sendte. Og der ligger en Bingo ikke så langt fra mig, og prisen : den er bare super. Tak.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-11-08 09:00

Selv tak....