/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
klage over bank (danske bank)
Fra : takker
Vist : 707 gange
127 point
Dato : 05-11-08 15:23

Hej!

Jeg vil gerne vide hvor og hvordan man kan klage over at ens bank glemmer at hæve penge, stoppe penge og andre uhensigtmæssigheder hene?

Der må være noget finanas tilsyn af en slags

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 05-11-08 15:28

hvad mener du lige

Kommentar
Fra : eZtaR

Dato : 05-11-08 15:30

Der er en forklaring over hvad du skal/kan gøre her:
http://www.mybanker.dk/bank/alt_om_bank/vis_artikel.html?id=41
:)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-11-08 15:50

Selv om du måske har en budgetkonto, hvor betalinger skal gå automatisk, har du også selv pligt til at holde øje med at det sker

Men jeg ville starte med at klage til banken.

Har banken virkelig klokket i det, plejer de at være flinke nok til at betale evt. renter

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 05-11-08 16:17

Har selv Danske Bank, trods de gebyrer de tager, er blevet behandlet godt.

Som tidligere nævnt,

Citat
Har banken virkelig klokket i det, plejer de at være flinke nok til at betale evt. renter

Det er min erfaring, og har du netbank, kan du se alle posteringer.

Igen som tidligere nævnt, det er din pligt at følge alt på din konto.

Kommentar
Fra : gribben1

Dato : 05-11-08 16:41

Ikke alene har du pligt til at følge alt på din konto, du har også pligt til, at der er dækning på f.eks, budgetkonto - ingen dækning ingen betaling og så er det din egen skyld.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-11-08 18:58

Inden du klager til finanstilsynet må du jo kunne dokumentere de fejl der er sket fra bankens side...

Så begynd hellere med end dialog med "Den danske Bank".

Og hvis de ikke kan forklare/begrunde, hvorfor de har handlet forkert eller forsømt at handle:
Skift bank.

Der kan være fordele ved at benytte et mindre pengeinstitut...

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-11-08 19:31

Citat
Jeg vil gerne vide hvor og hvordan man kan klage over at ens bank glemmer at hæve penge, stoppe penge og andre uhensigtmæssigheder hene

Som nogen allerede nævner, er det kun dit eget ansvar at sørge for, at tingene omkring din økonomi er i orden...også selv om du er tilmeldt betalingsservice, at banken skal hæve og evt. betale/overføre penge o.s.v.

Så det kan du ikke klage over nogen steder, men du kunne jo prøve at tale med folkene i banken om hvorfor de ikke har orden i tingene.

Kommentar
Fra : takker

Dato : 07-11-08 14:09

Jeps det er min pligt at holde øje med om de gør som de få besked på.

Mit problem er helt konkret at jeg har tilneldt noget til BS, som ikke skulle være betalt, de hæver pengene, på trods af de fik 2 gange besked om at ladevær.

Banken (danske bank) mener ikke at det er deres skyld at de lige glemte det, problemmet er at jeg ikke kan få de penge tilbage som banken har betalt, så det er jo lidt øv, da min skiferie røg på den konto.

Så jeg håber der er et sted at klage, kan ikke komme ind på det link der er skrevet før