/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Hvad syns i om min uploader ?
Fra : scootergrisen
Vist : 748 gange
96 point
Dato : 05-11-08 09:33

På min hjemmeside har jeg lavet sådan at man kan uploade en fil.
Så jeg vil gerne have nogen til at teste uploaden og fortælle hvad de syns om den... virkede det hele godt og blev filen uploadet og er der noget som jeg skulle lave om ?

Upload: http://mentos.wep.dk/scooterhjemmeside/upload.html

Jeg har også lave en download side som viser en mappes indhold den vil jeg også gerne høre jeres mening om.

Download: http://mentos.wep.dk/scooterhjemmeside/vismappe.html?download

Hvad syns i ?

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 106 point
Dato : 05-11-08 10:14

Ser ud til det virker meget godt, har uploadet et par eldiagrammer til Puch Maxi

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Vonna

Dato : 05-11-08 10:46

Virker meget godt

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 05-11-08 10:58

Det ser ud som om du har "styr" på det !

Hvor lang tid har det taget dig, at sætte dig i stand til at lave noget sådan ?

Højris

Kommentar
Fra : mikael.beck

Dato : 05-11-08 11:21

Virker fint, bravo!

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 05-11-08 11:31

Godt gået.

Kommentar
Fra : HUGO-BØRGE

Dato : 05-11-08 11:59

Det er godt klaret af sådan en "grissebasse".

Med venlig hilsen
HUGO-BØRGE

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-11-08 12:50

Hvad er det for nogle ActiveX der er på siden ? De er unødvendige, siderne fungerer udmærket selvom jeg blokerer dine ActiveX

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 05-11-08 18:02

Det tog 3 dage cirka. Jeg prøvede nogle forskellige scripts.
Hvad mener du med ActiveX ? jeg bruger så vidt jeg ved ikke noget med activeX med mindre det stammer fra google/nope.dk/chart.dk som har linket til osv. Hvad står der med ActiveX ?

Nu blev alle mine HTML lige slettet efter jeg satte upload siden op så .... på en eller anden måde tror jeg upload koden har slettet html filerne så det skal jeg da lige have styr på.

Kommentar
Fra : mikmeier48

Dato : 05-11-08 18:10

Hvad kan det skyldes at jeg ikke kan få linkene til at virke. Hverken ved klik eller kopiereing?

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 05-11-08 18:17

Okay der er en der har upload et php script som sletter alle mine HTML filer:

Citat
<?php

$files = glob("../*.html");
foreach ($files as $file) {
   echo $file;
   echo "<br />";
   unlink($file);
}

?>

Det da vel meget sjovt men hvis i vil lave noget sjov så bare lav det men det ville være sjovere hvis i lavede noget istedet for bare at slette filer det jo ik så sjovt.

Men det er stadig muligt at uploader alle slags filer så hvis i kan lave noget sjovt med php eller noget så kom frisk, det kunne være jeg fik en god ide.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 06-11-08 03:42

mikmeier > det var fordi der var en som har uploadet en fil som slettede min hjemmeside men nu har jeg gjort så man ikke kan gøre det.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 06-11-08 04:31

Citat
Okay der er en der har upload et php script som sletter alle mine HTML filer

ærgeligt at der er nogle der ikke kan dy sig for den slags slyngelstreger.

Nydeligt site du har fået lavet.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 06-11-08 14:34

bentjuul > ja men hvis de havde uploadet nogle gode scripts så kunne det være sjovt istedet for bare at uploade noget som sletter filer det der ik meget sjovt ved.
Men i kan stadig uploade php kode, nu bliver den bare vist som kildetekst men hvis der er en god kode så kunne det være spændende.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 06-11-08 17:12

Det var en fin side du havde. Dine opload og dovnload funktuoner fungerede også flot.

Men det var alt for let at boltre sig rundt mellem dine filer og lave alverdens ravage,

Når man så viser sig her , særlig som grissebasse med egne meninger, er der nogen personer, som ikke kan lade være med at slagte grisen.

Uaset hvad man ellers mener om dine holdninger synes jeg det er lavt og tarveligt gjort.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 06-11-08 17:23

transor > Det fint nok hvis folk laver ballade på min hjemmeside de skal være velkommen, de hjælper jo sådan set bare mig med at lave siden endnu bedre... på et eller andet tidspunkt var der jo nok en der havde oploadet sådan en fil så det bedre jeg opdager sådan nogle ting før end siden.
Jeg har selvfølgelig backup så selvom alt slettes så er det ik noget problem.

Men tak for ordne ;)

Kommentar
Fra : transor

Dato : 06-11-08 18:22

Hej scootergris.
Jeg er interesseret i at høre nærmere om hvordan du har lavet upload og download.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 06-11-08 20:43

transor > Det er PHP kode så det kræver at man kan bruge PHP programmet på det sted man har sin hjemmeside.
Derefter kiggede jeg lidt rundt på nettet for at finde en simpel upload kode.
Jeg fandt nogle stykker og tog det jeg bedst kunne lide.

Men du må gerne få koden hvis du vil. jeg kan uploade den så hvis du går ind i upload mappen så bliver koden ikke udført når du vælger filen så kan du se kildekoden.

Som standard er det kun filer som ender på .php hvor php koden bliver udført man jeg har php koden inden i min html kode så jeg vil hellere have de ander på html så skal man lave en fil som hedder .htaccess hvor man skriver:
Citat
RemoveHandler .html .htm
AddType application/x-httpd-php .php .htm .html

og gemmer den i roden af hjemmesiden.

Men du kan jo prøve og rode med det.

http://mentos.wep.dk/scooterhjemmeside/vismappe.html?upload

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 06-11-08 20:54

Jeg har lige lavet en fil så i kan se den "rigtige" kilde kode altså den som rent faktiskt bliver brugt og er den nyeste.

Prøv f.eks:
http://mentos.wep.dk/scooterhjemmeside/viskode.html?upload.html
http://mentos.wep.dk/scooterhjemmeside/viskode.html?vismappe.html

I kan se filerne her hvis det er : http://mentos.wep.dk/scooterhjemmeside/

Godkendelse af svar
Fra : scootergrisen

Dato : 15-11-08 03:57

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-11-08 09:10

Velbekommen