/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Køb af spejlreflekscamera
Fra : allano33
Vist : 647 gange
100 point
Dato : 04-11-08 16:13

Hej.
Jeg overvejer at købe et spejlreflekscamera, har tænkt at købe enten et nikon d40 eller
et sony a200, kan nogen fortælle mig om der er fordele ved at købe, det ene frem for det andet,
pris mæssigt ligger de nogelunde ens.
jeg har kigget spec. for dem begge, men vil gerne høre fra nogle der e.v.t har lidt erfaring med disse cameraer.
mvh.
Allano

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-11-08 16:29

Og hvorfor har du så fravalgt Cannon EOS?

Eksempelvis: http://www.kelkoo.dk/sbs/124901/18904813.html

Kommentar
Fra : allano33

Dato : 04-11-08 16:32

Jeh har fravalgt det fordi det er ca 1000- 2000 kr dyre end de andre.

Kommentar
Fra : f.elsborg

Dato : 04-11-08 16:38

Hej.
Jeg kender ikke de 2 kameraer du skriver om, men jeg har læst et sted, at sony a300 er en a200 med LCD skærm, prewiev etc fra en a350.
Denne skærm kan svinges.
Det er min erfaring (fra Canon), at denne funktion er sin vægt værd i guld - personligt ville jeg ikke købe et kamera uden - så måske var det en ide lige at gå det lille trin op til en Sony a300 i stedet.
Der er givet flere objektiver og andet udstyr til Nikon'en - også brugt -men sonyen kan også køre med linser fra minolta (som heller ikke er så ringe endda), og som kan fåes brugt til fornuftige priser.
Så står der ganske vist ikke Carl Seiz på dem, men det er måske ikke så vigtigt i en digital budget SLR

Du kan jo kigge på a300 her:
http://www.imaging-resource.com/PRODS/AA300/AA300A.HTM

og lidt om sony udstyr mm. her:
http://www.fotostart.dk/forum/viewforum.php?f=27

for en ordens skyld er her også lige lidt om nikon:
http://www.fotostart.dk/forum/viewforum.php?f=26

God fornøjelse
Finn

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 04-11-08 16:58

Kan give f.elsborg 100% ret i det med svingskærm.
Skaldet absolut være SLR, så du skal rende og skifte objektiver ustandselig?
Prøv også lige at kigge forbi Panasonics hjemmeside og se DMC FZ50 eller den nyere med 18 X zoom!!
Så gad jeg ikke miste et motiv fordi jeg skulle skifte objektiv
God fornøjelse
sønder

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 04-11-08 18:52

Jeg ved det er svært når man ønsker sig noget - her og nu, men et kamera er jo noget man har for mange år og især hvis man kan lide at fotografere vil det være ærgeligt ikke at få de kvaliteter du ønsker for kameraet. Jeg købte et SONY SP510UZ som jeg bagefter ikke var helt tilfreds med. Havde jeg ventet en måned mere, og derved sparet lidt mere op kunne jeg købe et godt Canon SLR kamera. Så mit råd til dig er. Vent dog lidt, spar lidt mere op - og køb så det kamera du i virkeligheden ønsker, og som du ikke har råd til lige nu.

Kommentar
Fra : oldfux

Dato : 04-11-08 21:15

Det er mange år siden at Minolta købte Carl Seiz ? (sidst i 70 erne )

Kommentar
Fra : f.elsborg

Dato : 04-11-08 21:49

ja da ..... men Sony gør det da vist i dag

Kommentar
Fra : f.elsborg

Dato : 04-11-08 21:51

ups ..oldfux - du skrev jo "købte" - sorry

Kommentar
Fra : oldfux

Dato : 17-11-08 10:57

f.elsborg Ja, og du skrev seiz--zeiss . Men det er en lang historie. Minolta fandt en ny blanding af glas, som bekendt består af kvartssand og ander jordarter som er meget hemmelige,det øgede gennemskinneligheden så de kunne lave en optik med lysstyrke UNDER 0, jeg mener canon var de første der brugte den, ? ja canon med minoltaoptik ! Senere købte minolta Sigma der stort set laver optik til de fleste kameraer idag
mvh oldfux