/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
View i SolidWorks
Fra : Mads_Vang
Vist : 521 gange
100 point
Dato : 20-03-03 09:33

Hvordan kan man vende sit emne i SolidWorks så man kan se den i 3D fra flere Forskelllige vinker?
Lige som man kan i AutoCAD med NW-NE-SW-SE...

Kommentar
Fra : foxdk

Dato : 20-03-03 09:44

Hvis du højre klikker ud på en af de toolbar som er åben kommer en bok frem hvor du kan aktiver andre toolbar der skal du aktiver den der hedder "Standard Views" så får du de firkanter der og findes i autocad der hedder toolbaren "view"

Du kan også tryk på "ctrl-v" & "t" & "e" & "enter"

Kommentar
Fra : Mads_Vang

Dato : 24-03-03 09:24

I den toolbar kan man ikke vælge at se emnet fra flere 3D

Kommentar
Fra : Mads_Vang

Dato : 24-03-03 09:26

UPS..
I den toolbar kan man ikke vælge at se emnet fra flere 3D vinkler. men kun de overflader der ligger! Det jeg er ude efter er at se emnet fra mere en 1 vinkel i 3D

Kommentar
Fra : foxdk

Dato : 24-03-03 09:35

Det tænkt jeg nok har ikke lige kunne finde det men søger vider arbejde du meget i solidwork??? Er det privat eller erhver det du laver i solidworks??

Kommentar
Fra : Mads_Vang

Dato : 24-03-03 09:36

Det er i skolen.. Jeg er nemlig ved at uddannne mig til Teknisk Designer på Skive Tekniske Skole!

Kommentar
Fra : foxdk

Dato : 24-03-03 09:38

Okay cool jeg er også Teknisk Designer for i undervisning i Solidworks???

har du ICQ??

Kommentar
Fra : Mads_Vang

Dato : 24-03-03 09:39

Nej.. men overvejer.

Kommentar
Fra : Mads_Vang

Dato : 24-03-03 09:41

Ups. undskyld jeg ikke svarede på det første..
Nej vi får ikke direkte undervisning i SolidWorks. men vi har nogle toturials vi arbejder efter nogen gange.

Kommentar
Fra : foxdk

Dato : 24-03-03 09:46

okay hvor overvejer du kun ICQ????

Okay, for vi fik heller ikke undervisning i solidworks der jeg kig i skole men i AutoCAD, MDT, 3D studio MAX, Adobe osv.......

Men har fået et job hvor vi tegner i AutoCAD men er igang med at skift til Solidworks og har være på kursus SUPER cool program :)

De der Toturials i har er de danske???

Kommentar
Fra : Mads_Vang

Dato : 24-03-03 10:08

Nej.. vi har kun engelske..
Må man spørge hvor du har arbejde, da jeg er praktik søgende..

Kommentar
Fra : foxdk

Dato : 24-03-03 10:14

Okay hvis du vil havde lidt danske øvelser så prøv den side http://www.eaid.dk/eaid.php?action=list&list=30

Jeg arbejder på et firma der hedder Atlas-stord A/S det ligger i Rødovre ca. 10 km fra København :)

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 100 point
Dato : 05-01-04 00:14

Hej. Angående flere 3D views, så er der "kun" et standard 3D view som er lagt ud fra de 3 grundplaner.

Man kan finde makroer på nettet der kan skabe de øvrige isometriske views - prøv evt. at spørge i nyhedsgruppen comp.cad.solidworks.

Jeg har efter 4 års intensiv brug af SW endnu ikke haft behov for at kunne vælge mellem flere prædefinerede isometriske views. Husk, at du kan gemme dine egne navngivne views i alle drawings, assemblies og parts - navngivne views i en vinkel der viser mere af geometrien er ofte mere værd end et ægte isometrisk view.

mvh Berpox

Godkendelse af svar
Fra : Mads_Vang

Dato : 05-01-04 17:36

Tak for svaret berpox.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 05-01-04 18:44

Jamen velbekomme da

Til tjeneste hvis der nu skulle være flere SolidWorks spørgsmål på vej <

mvh Berpox