/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
dumme ? = dumme svar ?
Fra : ingelein
Vist : 768 gange
38 point
Dato : 04-11-08 15:13

Hej
Jeg er blevet belært om at jeg stiller for dumme spørgsmål.
http://www.kandu.dk/Spg128240.aspx

Så nu vil jeg gerne vide, hvem der bestemmer hvad der er et dumt spørgsmål herinde i Kandu.dk.

-Jeg burde blackliste vedkommende, men vil hellere se om han kan holde nallerne fra mine spørgsmål fremover.

Hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 04-11-08 15:16

Citat
men vil hellere se om han kan holde nallerne fra mine spørgsmål fremover.

Så naiv har du altså ikke lov at være

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-11-08 15:17

Der ingen dumme spørgsmål, men ind imellem dumme svar

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 04-11-08 15:19

jeg mener ikke der er noget der hedder dumme spørgsmål...
folk stiller jo ikke spørgsmål her inde de kender svarene på ... så dermed kalder man dem som stiller spørgsmålene for dumme... men hvad er så hele ideen med kanddu ??

jeg mener kanddu bør tage sig lidt sammen, og få ryddet de idioter af vejen som kategorisk ligger og spammer her inde med idiotiske kommentarer og har så pisse travlt med at forklare folk de er dumme og stiller dumme spørgsmål.. for i skræmmer folk væk...

vh
D9N der efterhånden har opgivet ...

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 04-11-08 15:22

Netop til at eliminere dette er blacklistefunktionen indført.

Kommentar
Fra : jtj45

Dato : 04-11-08 15:23

hej..dit tip med keyboard, uden link, synes jeg godt nok var lidt dumt, men jo kun min mening

Kommentar
Fra : achtonfem

Dato : 04-11-08 15:25

Nu er vi nogen stykker der længe har set på vedkommenes ufatteligt irriterende spam besvarelser i hans desperate søgen efter point. Det ender desværre ofte med at den pågældende bliver lidt agressiv når det bliver opdaget at han ikke rigtigt ved noget om emnet. Sørgeligt for Kandu men der er nok intet at gøre andet end at bruge BL som 3773 så ganske rigtigt skriver.

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 48 point
Dato : 04-11-08 15:27

Ingelein

Nu har jeg i 18 år undervist voksne i IT, og tro mig, der er ingen dumme spørgamål i EDB. Ikke alle er eksperter i EDB, det er jo derfor de spørger. Jeg ved en hulens masse om EDB, men jeg er ikke ekspert, jeg er bare god til at formidle min viden ud til andre. Derfor blev jeg lærer.

En ting jeg har opdaget og grint meget over, det er at det er komplet umuligt for mange mænd at acceptere en "ældre" kvinde, har lyst til at lære mere om EDB. Jeg ved ikke om de tror at kvinder hører til i et køkken.

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 04-11-08 15:44

Jeg er tilhænger af at man stiller de spørgsmål, som man har behov for at stille!

Som Granner01 også siger så kan man have så forskellige baggrunde. Jeg kan også lære meget af de spørgsmål som andre siller - ingelein tak for dine spørgsmål - håber at du bliver ved med at stille dem!

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 04-11-08 16:01

Hej granner01

Ja, du har sikkert ret i
Citat
En ting jeg har opdaget og grint meget over, det er at det er komplet umuligt for mange mænd at acceptere en "ældre" kvinde, har lyst til at lære mere om EDB. Jeg ved ikke om de tror at kvinder hører til i et køkken.

Jeg har selv arbejdet med EDB siden 1986, men som almindelig bruger uden at skulle bekymre mig om ret meget andet end at anvende programmerne hensigtsmæssigt. Jeg har fabrikeret massevis af flersprogede brochurer og små publikationer og den slags. Alt det tekniske havde vi andre til at klare for os.

Da jeg gik på efterløn for 5 år siden, beholdt jeg min hjemmearbejdsplads og har da ikke haft hjælp udefra til at "manage" min pc, så helt galt kan det ikke være. Jeg har startet EDB-undervisning for pensionister op i vores lille landsby. Kommunen har givet os gamle pc'ere med styresystem og et officeprogram - og så måtte jeg selv om resten. Det er da også gået fint. I år fik vi nye gamle maskiner, som jeg med hjælp fra en venlig "Kandu" mand kunne sætte nogle flere ram i. (Han leverede de gamle ram). Der er 48 kursister, som bruger maskinerne, så der skal da ryddes op i dem af og til. I år har jeg fået et program, som kan dybfryse maskinerne - og det giver "rene" maskiner.

Når jeg har stillet mange spørgsmål i den sidste tid, er det fordi jeg arvede en pc hos en af mine kursister, som ikke kunne få den til at fungere mere. Denne pc har jeg nu fået op at køre, med ny formateret/partitioneret HD nye ram, fundet et par drivere, en MPEG2 decoder- og nu er det en fin pc med 1024 MB Ram, som mit barnebarn har fået.

Det kunne jeg nok ikke have ordnet uden hjælp fra flinke Kandu folk, så det er jeg meget taknemmelig for. Men jeg da også lært at sortere i de svar jeg har fået.

Jeg tror også at du har bidraget med nogle fine svar på mine spørgsmål.

Jeg bliver bare stiktosset over de der selvglade/skråsikre mænd, der svarer nedladende, når jeg stiller spørgsmål om ting de mener jeg burde at vide noget om. En gang imellem er der da også nitter i deres svar -

Mange hilsner og tak for opbakning
Ingelein
"dumme" spørgsmål og selv bare er ude efter noget så ligegyldigt som points, selvom jeg

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 04-11-08 16:06

Hej jtj45
Kan du acceptere at det var en smutter - at jeg fik trykket på "send" knappen inden jeg fik sat linket ind?
Det har jeg jo straks efter beklaget. Dine sko klemmer ikke ?
Hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : piratfizken86

Dato : 04-11-08 16:09

Som jeg har sagt i flere spørgsmål efterhånden:D Den mand er for bedrevidende...

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 04-11-08 16:14

Piet Hein skrev:"At vide det man ikke ved - er trods alt en form for alvidenhed!"

Kommentar
Fra : jtj45

Dato : 04-11-08 16:23

Hej igen Ingelein....sorry det har jeg så ik set

Hilsen jtj45

Kommentar
Fra : pve

Dato : 04-11-08 16:23

Homer S skrev: "Når jeg lærer nye ting fortrænges gammel viden i min hjerne. Som for eksempel da jeg tog det hjemmebrænder kursus. Da glemte jeg hvordan man kører bil."

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 04-11-08 16:33

heldigt PVE. Ellers var der måske også nogen der kunne blive lidt træt af du slingrede rundt!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 04-11-08 16:39

Se den var dum. Undskyld PVE. Overså lige det var Homer og ikke dig!!!

Kommentar
Fra : pve

Dato : 04-11-08 16:52

Citat
Se den var dum. Undskyld PVE. Overså lige det var Homer og ikke dig!!!

Helt ok, der er nok nogen der mener jeg aldrig har lært at køre bil.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 04-11-08 17:04

LOL

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 04-11-08 17:09

Hej
nu tror jeg at debatten er ved at blive afsporet, så jeg lukker med tak for alle Jeres input.
Jeg har faktisk ikke kørekort - så jeg kan ikke rigtig kommentere de sidste indlæg.

Mange hilsner Ingelein

Ps. Jeg er ikke dummere end at jeg har fundet ud af at man ved at lukke en tråd hurtigt, får mange returpoints - som er brugbare - i modsætning til de andre points.

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 04-11-08 17:10

Tak for svaret granner01.
Og nu vil jeg hjælpe min mand i VORES køkken
Hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 04-11-08 17:13

Citat
Så nu vil jeg gerne vide, hvem der bestemmer hvad der er et dumt spørgsmål herinde i Kandu.dk.
Det gør jeg

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 04-11-08 17:25

Hej Klumme
Du tager fejl - det gør refi!
Hilsen
Ingelein

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-11-08 17:28

Selv tak ingelein. Stil du bare spørgsmål.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 04-11-08 17:33

Nej nej Klumme, du bestemmer hvem der er et dumt svin!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 04-11-08 17:38

Iøvrigt er det i højere grad dumme svar, end dumme spørgsmål der plager kandu (hvis man lige ser bort fra de allerdummeste forsøg på at få opskrifter på sprængstof, købe tyveværktøj og skydere eller himlerier over at strømerne snupper din knallert!

Skulle man endelig anke en anelse, ville tydelige overskrifter hjælpe. Ligeledes hvis man skrev nogenlunde på dansk, og ikke på "disken'sk" eller lignende SMS-sprog.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 04-11-08 18:32

Nååå ja. Sån er det

Kommentar
Fra : achtonfem

Dato : 04-11-08 18:59

Citat
Du tager fejl - det gør refi!
pas på, han bliver sur hvis han ser det....

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 04-11-08 19:14

Hej achtonfern
Citat
pas på, han bliver sur hvis han ser det....

Nej, han har jo sagt at han med glæde lader være med at besvare mine spørgsmål - så her er der
HELLE.

Hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : achtonfem

Dato : 04-11-08 21:01

lad os nu se, det skulle da være første gang han holder sig væk.