/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
lån i husets friværdi
Fra : polle1002
Vist : 590 gange
15 point
Dato : 04-11-08 12:44

Jeg er 65 år og vil gerne ud over min folkepension hà lidt mere at leve for i hverdagen, rejser o.l. Jeg har betalt mit hus ud her i dec. måned, 2008 og er i tvivl om jeg kan optage evt. forny et lån på samme kontonummer og derved spare oprettelsesgebyr m.m. til et nyt lån. Hvad kan i give af gode råd til mig, når jeg vil bruge muligheden for at udnytte friværdien. hvordan kan jeg gøre det billigst, når jeg vil fosøde livet ud over min folkepension. Giv mig nogle gode råd inden jeg foretager mig noget hasarderet.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-11-08 12:48

Du kan ikke forhøje realkreditlån, uden stempelafgifter og tinglysning

Lån du bare rigeligt, der er ikke lommer i dit sidste sæt tøj alligevel

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 04-11-08 13:43

Snak med min bankrådgiver, og så bliver det sikkert et boliglån du optager, aftal så med ham/hende, at den konto pengene sættes ind på forrentes med samme rentesats, som den du låner beløbet til, så koster det kun rente af den del, du bruger.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 04-11-08 16:30

Nu er det ikke sådan, at du f. eks. kunne afhænde din ejendom til arvinger, og så efterfølgende indgå en lejeaftale med dem. Denne konstellation kunne have mange fordele. Men det kræver selvfølgelig at arvingene har den økonomiske lyst og formåen. Men på sigt kunne det være en ide for alle parter. Ligeledes kom du til at bo til leje. Så kommer der pludselig alt mulig tilskud på banen. Men regler og grænser for hvad og hvor meget anere jeg intet om. Men en fornuftig bankrådgiver + eventuel en advokat burde kunne rådgive om hvad der var smart.

Ellers har man jo mulighed for at fryse ejendomsskatten. Og man har også på et tidspunkt tilbudt friværdilån og andre finurligheder.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 04-11-08 16:31

Hvis du har pladsen muligheden og temperamentet kunne du måske overveje at udleje et værelse! Det kunne også give lidt guld i pungen.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-11-08 18:09

Brug ikke tid på dette spørgsmål polle1002 har annulleret samtlige spørgsmål, "han" har stillet

http://www.kandu.dk/userhist.aspx?uid=250634

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 04-11-08 19:03

Nårhhhh spild af tid! Skidt med det!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 04-11-08 19:36

Tror du ike bare Polle aldrig har fundet ud af hvordan man accepterer et spørgsmål, Ans?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-11-08 19:41

Jeg har ingen ide om hvad polle1002 har fundet ud af eller ej.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 04-11-08 20:23

Men du har ret i at hans statestik ligner "en spild af tid" og "aldrig tak for hjælpen"! LOOOL

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 04-11-08 20:24

... uhøfligt iøvrigt!

Kommentar
Fra : polle1002

Dato : 05-11-08 12:36

Tak for de tilsendte svar, og tak til de indlæg som forvrængede hele sagen og ikke var særlig seriøs. Jer skal der også være plads til. Skulle der være uddybende kvalificerede svar vil jeg være meget glad.

Polle

Kommentar
Fra : 7337

Dato : 05-11-08 14:40

- Ubesvarede    1
- Besvarede    0
- Annullerede    16
- Slettede    0
Ialt    17

Flot Polle. Jeg giver dig iøvrigt et par brugbare hint's og "belønnes" med en blacklistning. Du er temmelig uopdragen og uhøflig (og nej ingen respekt for alderdommen fra min side).

Mvh 3773

Kommentar
Fra : 7337

Dato : 08-11-08 13:34

Lad os gætte på at der heller ikke her accepteres noget svar!

Kommentar
Fra : 7337

Dato : 02-01-09 14:14

Der fik jeg vist ret.
Polle =