/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Irriterende "opdatering"
Fra : brokke44
Vist : 595 gange
300 point
Dato : 04-11-08 07:32

Jeg arbejder en del med at lægge informationer på eksterne servere.
Det sidste ½ års-tid er min pc'er begyndt at opdatere automatisk med korte mellemrum dvs at jeg mister info, der ikke er gemt på serveren, og så er det forfra igen. Brandirriterende og tidskrævende.
Rent faktisk betyder det, at det vindue/side jeg arbejder i bliver inaktivt og cursoren forsvinder.

Jeg har prøvet som en gal at finde den indstilling, der kan forhindre dette, men er gået "kold".
Jeg tømmer cache tit, så det er ikke der, fejlen ligger.

HJÆLP !!!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-11-08 07:38

Kontrolpanel - systemer -automatisk opdateringer - og marker så der hvor du vil have det, husk at tryk anvend

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 04-11-08 07:46

Nordsted1,

Jeg tror ikke, at det er i opdatering af programmer/software problemet ligger.

Pc'eren opfører sig nærmere, som om man får en opdatering (F5) på uhensigtsmæssige tidspunkter.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 04-11-08 07:51

Citat
Rent faktisk betyder det, at det vindue/side jeg arbejder i bliver inaktivt og cursoren forsvinder.

Jeg tror, at I skal fokusere på dette - men jeg ved det ikke

Kommentar
Fra : hardy

Dato : 04-11-08 08:28

hej brokke44
Jeg tror det kan ha noget at gøre med at den synkronicer med serveren ?
har i ikke en systemadmistrator der kan hjælpe dig
mvh hardy

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 04-11-08 09:00

hmmmm - synkronisering

Skulle det være serveren, der "trigger" dette, eller er det min PC ?

Kommentar
Fra : hardy

Dato : 04-11-08 09:17

hej brokke44
det er da et forsøg ??
jeg mener at det kan stilles fra server siden ,men er ikke 100% sikker
mvh hardy

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 04-11-08 09:21

hardy

Tak for dit svar.
Hvis det er en time-out funktion på serveren, du henviser til, så har jeg undersøgt det. Der er en sådan funktion på nogle af de servere, jeg arbejder på, men slet ikke i de korte intervaller, jeg oplever.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-11-08 10:36

Prøv evt at se her punkt 157 der kan du hente 2 reg tweaks,
en til at disable refresh og en til at enable:
http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-11-08 10:39

ps
Hvis det altså er det du mener med at der opdateres

mvh klaudi

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 04-11-08 13:43

Nej, jeg er ikke sikker på, at det er en opdatering - det er derfor, jeg satte det i anførselstegn.
Jeg er ikke helt sikker på, hvad jeg skal kalde det.

Det væsentligste er - tror jeg: at det vindue/side jeg arbejder i pludseligt bliver inaktivt og cursoren forsvinder. Når man aktiverer vinduet/browseren igen, skal jeg typisk lave et nyt login og alle de sidst tilførte data er forsvundet/tabt.

Det er muligvis lidt dårligt forklaret, men jeg er lidt på herrens mark her

Kommentar
Fra : dk

Dato : 04-11-08 15:47

hvordan arbjeder du på eksterne servere ??
terminal/remote desktop
lyder mere som du mister forbindelsen til serverne

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 04-11-08 15:54

Citat
lyder mere som du mister forbindelsen til serverne

Nåh-da.
Vil den mistede forbindelse kunne reetableres ved et klik på siden ?
Jeg får adgang til serverne ved alm. login.
Min forbindelse går via en ZyXEL router.