/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Program som starter op i start
Fra : xteam
Vist : 546 gange
30 point
Dato : 03-11-08 19:40

Jeg har et program som jeg ikke ønsker at det starter op hver gang jeg starter min PC.

Hvordan sletter jeg denne opstart hver gang.

Bruger Vista

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-11-08 19:51

start - kør - msconfig, faneblad start, fjern flueben.

Kommentar
Fra : xteam

Dato : 03-11-08 19:54

Hvor ligger "kør" i start på Vista

Accepteret svar
Fra : scootergrisen

Modtaget 40 point
Dato : 03-11-08 19:56

Check om den ligger i START -> ALLE PROGRAMMER -> START

Hvis ikke den gør så tryk WINDOWS TAST + R
og skriv REGEDIT

Gå så ind i mappen HKEY_LOCAL_MACHINE -> SOFTWARE -> Microsoft -> Windows -> Current Version -> Run
og se om du kan finde programmet der... hvis du finder det så bare slet linien.

Ellers tryk WINDOEWS TAST + R
og skriv SERVICES.MSC

Prøv og find programmet i lisen også kan du måske og stoppe det for at se om det går væk så ved du det er det program også kan du slå det fra så det ikke startere mere.

Du kan også trykke CTRL + ALT + DEL vælg START JOBLISTE der kan du så højre klikke og stoppe det program du søger for at finde ud af hvad det hedder.

Kommentar
Fra : xteam

Dato : 03-11-08 20:06

Når jeg er kommet til mappen Windows findes "Current" ikke

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-11-08 20:08

Bare tryk CTRL+ALT+DEL s kommer der en skærm hvor du trykker på "jobliste".....

Der kan du slå det fra der ikke skal starte

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 04-11-08 10:50

Tryk på globus i venstre side. Under programmer aller nederst i søgefeltet skriver du msconfig. Øverst trykker du på ikon msconfig og vælger fortsæt og vælg så fane, tjenester. Nu kan du fjerne flueben på de programmer du ikke ønsker skal starte op.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-11-08 11:26

Ja det er som Chaufrat skriver, du kan bruge Søgelinjen til at åbne msconfig, men det er ikke fanen Tjenester men derimod fanen Start du skal bruge, find programmet som ikke skal starte sammen med computeren og fjerne markering, klik på Anvend og luk, hvis du gerne vil have linjen Søg, så højre klik på start knappen (globus) klik på Egenskaber og klik på Tilpas under fanen Menuen start, der finder du Kommadoen Kør og sætter markering ved den linje, klik på OK og på Anvend og OK

Godkendelse af svar
Fra : xteam

Dato : 22-01-09 18:47

Tak for svaret scootergrisen.