/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Vista Mediacenter hakker TV
Fra : Soenne
Vist : 703 gange
500 point
Dato : 03-11-08 18:07

Jeg er ved at være lidt frustreret med mit Mediacenter. Nogle gange hakker tv-billedet ved live tv, det er som om billedet "pauser" ca. hvert sekund, billedet står stille i et øjeblik, så fortsætter visningen. Problemet forsvinder måske hvis jeg genstarter pc'en 5-10 gange, herefter går det fint i et par dage (forskelligt), så har vi cirkuset igen.
Når jeg ser optaget tv, video eller generelt bare bruger PC'en, er der ikke noget.
Det er faktisk ret irriterende, dersom alt tv kører via den.

Hvis jeg kører en test på f.eks pcpitstop.com, ser alt fint ud, der er heller ikke noget i maskinen der bliver varmt. Faktisk står den på mit loft, så der er godt køligt lige nu. Har også forsøgt med andet ram, uden held.

Maskinen er en Lenovo A60, dvs. det er kun bundkortet som kommer fra Lenovo
Athlon 64 X2 5600- 2.8 GHz
GeForce 7600GS
4 GB ram
Hauppuage TV kort
2 stk. 400GB SATA diske
420Watt PSU

Jeg har en fornemmelse af at der måske er nogle konflikter, jeg aner bare ikke hvor jeg skal lede.

Hjææææælp......

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-11-08 18:12

Men hvad hastighed har din internetlinie

Kommentar
Fra : transor

Dato : 03-11-08 18:50

Hvis det er tv fra internettet, er problemet en for langsom internetforbindelse et eller andet sted i systemet. Det behøver ikke nødvendigvis være din forbindelse til centralen, som er for langsom. Du kan også have en udbyder, som deler båndbredden, på mange brugere, så din del er afhængig af hvad andre bruger.

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 03-11-08 18:58

Jeg har en 10/10Mbit fra dansk bredbånd, og den er vitterligt 10Mb, ihvertfald hver gang jeg måler.

Mit tv-signal kommer fra en digital settop boks fra dansk bredbånd, den kører godt nok også via internettet, men på et reserveret område på 90Mb som internettet ikke påvirker.

Hvis jeg kobler om på visning direkte fra settop boksen, er der ikke noget galt, desuden har jeg yderligere 2 bokse fra samme, de kører samtidig med min egen, uden problemer.

Tanken har dog strejfet om mig om det måske skulle være mediacenteret, der får boksen til at hakke.... Forbindelsen herimellem er et S-VHS kabel.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-11-08 18:10

følger lige med, for min tanke var også bare forbindelsen, men da den er ok ved jeg sørme ikke lige

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 04-11-08 20:14

Vi hæver lige indsatsen lidt, det kan være det hjælper....

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-11-08 21:15

Jeg er også garanteret en hurtig forbindelse og det har jeg også, men jeg var til møde med vores udbyder og der spurgte jeg om hvordan de kunne garantere den høje hastighed. Det kunne de fordi de havde spærret for downloading af film på de tidspunkter hvor der var flest på nettet. Film kunne downloades om nattem mellem 1 og 6.

Så måske er der en der downloader film når dit mediecenter hakker. Din forbindelse er ikke bedre end din udbyders server.

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 05-11-08 16:44

>granner01: Kan ikke lade sig gøre, de 90Mb til TV er reserveret og kan ikke blande sig med internet delen.
Det er en fiberforbindelse, så der skulle ikke være nogen huller her.

Jeg henter også selv en del, men det påvirker ikke hastigheden på TV-delen. De to andre settopbokse kører også samtidig med, de hakker ikke.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-11-08 17:02

Så må du tilbage til dit Mediecenter, så giver du jo selv svaret.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 07-11-08 19:07

Prøv at lave en sfc /scannow - mangler eller ødelagte systemfiler kan jo være årsagen...

Gå i kør

skriv sfc /scannow - husk mellemrum....sfc /

Sæt den Windows CD i et drev, og når den starter op, tryk på afslut....så ligger den i dit drev...og er klar til brug...