/ Forside/ Interesser / Dyr / Andre dyr / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 552
konge python/ball python
Fra : smurfy
Vist : 1976 gange
100 point
Dato : 03-11-08 07:36

hej jeg er en lille pige der ønsker mig en lille slange(en konge python) men før jeg køber den vil jeg jo gerne vide lidt om den...
hvis i har nogle gode bud på hemmesider jeg kan kigge på så må du/i gerne skrive...

mvh:Nathalia

Accepteret svar
Fra : housegoat

Modtaget 60 point
Dato : 03-11-08 08:01

Hej.

Du kan prøve flg. hjemmeside:

www.kongepython.dk

Men er du gammel nok til at have ansvaret for en slange? Er dine forældre med på at få et nyt familiemedlem?

Alligevel: Held og lykke med læsningen

Mvh

Housegoat

Kommentar
Fra : smurfy

Dato : 03-11-08 08:07

tak for tippet..
ang. det med alder:min søster vil gerne hjælper lidt til og min mor siger at det er ok...
min mor syntes også at jeg er gammel nok for jeg går i 6 klasse...

kh Nathalia

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 03-11-08 12:55

Helt ærligt
Synes jeg at det er et "koldt" dyr at købe for et barn. Ja, jeg ved godt at de er varme og glatte og dejlige at røre ved, - men kan den give et barn noget tilbage - som f. eks. en kat eller en hund, eller en fugl kan. Jeg tænker på genkendelse, stemme osv.
Hilsen Ingelein, som ikke skulle nyde noget - heller ikke hvis naboen havde sådan et kræ.

Kommentar
Fra : lally

Dato : 03-11-08 15:38

hej smurfy.

Måske at du kan bruge denne side:http://www.star-reptiles.dk/forum/viewtopic.php?t=50283

hilsen lally

Kommentar
Fra : Trille7

Dato : 04-11-08 09:32

Jeg må godt nok erkende, at for mig lyder det dybt dybt godnat, at en pige på 12-13 år skal have en kongepython som kæledyr, for det første, de bliver større, for det andet er det en dræber, når den bliver ældre.. Så mor, tænk dig lige om en ekstra gang.. Desuden skal i vist nok have tilladelse til at ha en slange i dag, mener helt sikkert at det er påkrævet til en python, og den godkendelse får et barn i den alder.. Og er der ingen i husstanden der har forstand på slanger, sker det slet ikke..

Men man kan altså godt få en lidt mindre farlig slange, uden godkendelse, prøv at se lidt nærmere på dem..

Kommentar
Fra : smurfy

Dato : 05-11-08 08:15

hej trille7...jeg har undesøgt det med min mor og inde på nettet der står at man må ha´ den i danmark, og min bror har omkring 5 slanger så jeg tror godt han kan hjælpe mig med den...
det længeste en konge python er blevet er 1,8 m lang men det er i afrika et sted og så lang bliver den ikke her i danmark. i danmark bliver den omkring 1,5 m...
en konge python er faktisk en af de slanger der bider mindst...
ellers skulle jeg have en konge boa men den bliver omkring 2m men det er nok for meget men sådan en har min bror og den har aldrig bidt i andet end mus og rotter....

så jeg er ret træt af folk der skriver at jeg er for lille og at det er svært at holde en slange når man er så lille...og nej det tror jeg ik... for får hjælp af min store bror og far... som begge har haft slanger i mange år...

Godkendelse af svar
Fra : smurfy

Dato : 05-11-08 08:17

Tak for svaret housegoat. det er det bedste jeg sikkert får