/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Lov om konfiskering af scooter
Fra : scootergrisen
Vist : 1500 gange
50 point
Dato : 03-11-08 00:45

Hej er der nogle der ved om der er kommet en lov hvor politiet tager folks scooter hvis de 2 gange indenfor 3 år har målt den til at være ulovlig ?

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 03-11-08 02:04

Er den ny?

Men ja der er en eller anden lov der giver dem ret til det hvis man gentagende gange pisser på lovgivningen.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 03-11-08 03:15

så burde det også være sådan for biler... hvis de 2 gange kører for hurtigt skal bilen konfiskeres.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 03-11-08 06:19

Det har politiet gjort i mange år.
Der er ike kommet nogen ny lov.

hawaii7

Kommentar
Fra : HUGO-BØRGE

Dato : 03-11-08 07:00

Her kan du læse en udtalelse fra an advokat:

http://www.familieadvokaten.dk/Breve-900/b900-613.html

Med venlig hilsen
HUGO-BØRGE

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-11-08 07:18

Hvis du har gjort knallerten ulovlig
1.gang: 1000 kr. i bøde + konfiskation af de ulovlige dele
2.gang: 1000 kr. i bøde + konfiskation af de ulovlige dele
3.gang: 1500 kr. i bøde + hele knallerten bliver konfiskeret og du får den aldrig tilbage.

http://trafik-unionen.dk/knallert.htm

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-11-08 07:22

17. juni 2008 bliver færdselsloven ændret sådan at knallerter lettere kan konfiskeres. I uge 44 tager politiet såkaldte rullefelter i brug, der gør det muligt at kontrollere på stedet, om en knallert kan køre hurtigere end det tilladte.

Lovændringen:

Hvis en lille knallert kan køre 43 km/t eller derover, får ejeren en bøde første gang. Hvis det gentager sig inden for 3 bliver knallerten konfiskeret.Knallerten konfiskeres uanset, hvem der har kørt den.Knallerten konfiskeres uanset, om den har været brugt til at køre hurtigere end det tilladte.Politiet kan stadig skille motoren ad og tjekke om den er blevet tunet, hvis motoren eksempelvis ikke kan startes.

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2008/10/26/233137.htm?wbc_purpose=updateh%3E

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 03-11-08 07:58

Fordi en billist kører for hurtigt behøver bilen jo ikke være ulovlig, hvis den er, så gælder samme regler som for knallerter, at de ulovlige dele bliver konfiskeret, der er dog væsentligt flere ting det er tilladt at gøre ved en bil end ved en knallert, til gengæld skal man jo så også have et kørekort

Kommentar
Fra : HUGO-BØRGE

Dato : 03-11-08 11:06

det er da slet ikke noget problem.
Du skal køre på din knallert/scooter som den er når du køber den.
Du skal ikke ændre noget ved den, for så bliver du bare kriminel og det kan koste dig pletter i din straffeattest og derved svært ved at få et job senere i livet.

Med venlig hilsen
HUGO-BØRGE

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-11-08 13:37

Nu er der jo bare det at mange knallerter kan køre hurtigere end det de må,
har en kollega der har en Neos, den kører ca 50, og der er ikke pillet ved den.

Hvis man så bliver stoppet gentagne gange for at køre lidt for hurtigt,
så kan den konfiskeres, det squ da snyd, mange biler kan da køre 200, uretfærdigt

Nå men så'n er det vel bare

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 03-11-08 13:57

Den blæiver ikke konfiskeret fordi du kører for hurtigt, kun hvios der er pillet ved den

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-11-08 14:14

Ok, det er forresten en 30'er

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-11-08 14:33

Fra mit indlæg kl. 7.18

Citat
Hvis du har gjort knallerten ulovlig

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 03-11-08 14:37

Knallerter der kunne køre for stærkt uden at der var pillet er hørt før. I halvfjerdserne fik Puch besked på at kigge lidt på åndedrættet på Maxi'erne. At de rendte 45 uden der var pillet så man ofte. Der var så til gengæld også en del der var stygt sløve hvis ikke man pillede. Heriblandt dem med Italienske Mineralli motorer. Everton, Gilera osv.

Der der ligger i det, Scooter. Ungdommen VIL ikke lytte og grovtuner løs på køretøjer der er lavet til at køre omkring 45 km/t. Når man så maser over 10 hk ud af sådan en tingest, kører vildt latterligt på foretove, gangstier, ja så tager man de grove sanktioner og nupper banditterne. Dersværre skærer man så alle over en kam. Såehhh ham der bare har fjernet begrænsningen, for at køre det køretøjet er beregnet ryger også i klistret. At man nakker dem der ligger og kører mellem 3 - 4 så stærkt som tilladt har jeg ikke ondt af. Og skal du absolut sammenligne med biler, er det jo ikke mange der bliver standset for at have kørt over 390 km/t på motor vej, vel? Nupper de en med 150 inde i byen, kunne du godt have ret i, at konfiskation af bilen var på sin plads.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 03-11-08 14:44

Og leger du lidt med tallene (HVIS vi nu skal sammenligne), så ryger mit køre kort + kæmpebøde hvis jeg kører 70% for meget.

En knallert der render 51, kører 70% for meget!!!?!?!?? Tænk over det, næste gang du sammenligner. Ikke sjældent overhales man i større byer, indenom, af snothvalpe, med fuldfacehjelmen behørigt på albuen (de må være glad for deres albuer). De vildeste render snildt over 100, men normen er vel oftest i omegnen af 90 - dvs TO HUNDREDE PROCENT OVERSKRIDELSE!!

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 50 point
Dato : 03-11-08 21:20

Iøvrigt meget apropos TV2 nu i aften..........................

Godkendelse af svar
Fra : scootergrisen

Dato : 15-11-08 03:59

Tak for svaret 3773.