/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
for mange tanker...
Fra : 0alfen0
Vist : 822 gange
150 point
Dato : 03-11-08 00:03

hej, jeg har alt for mange tanker kørende i hovedet så går rundt med konstant hovedpine, ville høre om nogen her inde har et godt råd til hvordan man kan få slappet af så jeg kan komme op på hesten og videre igen...?

på forhånd tak...

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 03-11-08 00:15

hvad med noget god sex.
Eller en kæreste hvis du ikke har en.
Eller en lang tur i naturen.
Eller tag ud og rej... behøver ik være langt væk bare tag en tog tur til jylland eller noget.

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 03-11-08 00:56

måske skulle du finde en at tale med om det der kører rundt i tankerne. det må jo være nogen problemer der går dig på. Hvis man får snakket om det, kan man ofte se nogle løsninger, så det ikke bare kører rundt i hovedet i det uendelige.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 03-11-08 03:31

Jeg bliver bekymret for dig.

Hvad er det for tanker?

Er det tanker eller stemmer?

Fortæl noget mere søde.

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 03-11-08 08:15

HAR DU TÆNKT PÅ NOGET MEDITATION ELLER JEG HØRTE OM NOGET DER HEDDER KLANGMASSAGE, SOM OGSÅ KAN BRINGE DIG I EN MEDITATIV TILSTAND, HVOR DU KAN SLAPPE AF OG FÅ STYR PÅ DE MYLDRENDE TANKER.

HELD OG LYKKE
VENLIGST
AG112

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 03-11-08 09:28

Jeg synes, du skal få en aftale med din læge - få bl.a. taget dit blodtryk - derefter evt. en psykolog, så du kan få styr på dine tanker.

Hovedpinen kan have en anden årsag end tankemylderet og omvendt.

Hanne

Kommentar
Fra : 0alfen0

Dato : 03-11-08 10:39

hej igen... det er mest de ting jeg bekymre mig om, som om jeg kommer ind på den uddannelse jeg har søgt ind på, om min mand skal indlægges igen (han har en kronisk sygdom)

jeg har ikke lyst til at komme til psykolog vil først finde ud af om jeg selv kan gøre noget...

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 03-11-08 11:02

Hej -

Det med at bekymre sig er jo noget, der ligger i alle mennesker.... men nogle har sværere end andre ved at slippe de bekymrede tanker.

Min erfaring er, at det er godt at dele sine tanker med et andet menneske. Bare det at få sat ord på, kan hjælpe, også selvom den anden ikke kan komme med en færdig løsning på problemet.Hvis ikke du har en, som du kan tale med om dine bekymringer, ville det måske hjælpe dig at skrive det hele ned. Det er ikke noget, du skal vise til andre - men det kan hjælpe dig, med at få styr på tankerne.

Jeg syntes dog, at det allerbedste ville være, hvis du får en snak med din læge - fortæl så åbent og ærligt, som du kan, hvordan du har det. Din læge kan også vejlede dig i forhold til din mands sygdom/ om du har grund til frygt for ny indlæggelse. Måske syntes din læge, du skal tale med en psykolog, og så syntes jeg bestemt, at du skal tage imod tilbuddet.

Jeg fandt lige denne cd på nettet - kender den ikke personligt - den handler om at vende negative tanker til positiv energi - måske kan den også hjælpe dig lidt på vej....

Jeg håber, du får den hjælp, som du har brug for - held og lykke med det hele, også uddannelsen.

http://shop.duft-natur.dk/foenix_musik_div_cd/carsten_sommerskov/cd_carsten_sommerskov_taenk_positivt_faa_ny_energi_4163_da.html

Accepteret svar
Fra : vaxen

Modtaget 150 point
Dato : 03-11-08 12:02

Der findes en bog, der hedder Nuets Kraft.

Den beskriver tendensen til bekymringer - hvordan vi hele tiden fokuserer på ting i fremtiden og ting i fortiden, som vi rent faktisk ikke har en jordisk chance for at have indflydelse på.

Forfatteren lægger stor vægt på, at fastholde vigtigheden i kun at spekulere på de ting, man rent faktisk kan forandre her og nu. Slukke for de tanker, der alligevel ikke kan findes en løsning på med det samme.

Prøv at øv dig i at sortere de tanker fra, som du alligevel ikke kan handle på. Hvis du spekulerer på, at Tante Oda er gammel og syg, og du ikke har fået snakket nok med hende den sidste tid - så ring til hende. Er det midt om natten, og du ikke kan ringe til hende, så sorter tanken væk og tag den frem, når du kan handle.

Således også med din mands måske forestående indlæggelse. Tag den når den kommer - ødelæg ikke din hverdag med spekulationer om noget der måske sker/måske ikke sker. Du kan alligevel ikke forandre på det.

Bekymringer om du kommer ind på den uddannelse du har søgt på - Har du gjort, hvad du kunne? Er der mere, du kan gøre - hvis ja, så gør det, hvis nej, så slip det

Det er uden tvivl lettere sagt end gjort.... Men når det lykkes, så kommer der en del ton af skuldrene

Vaxen

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 03-11-08 12:50

Hej
Jeg får styr på tanker og alt andet gøgl der fiser rundt i hovedet på mig når jeg i grunden burde sove, ved simpelthen at lytte til en lydbog. Oftest falder jeg i søvn - og jeg kan klart anbefale dig at du prøver dig lidt frem med forskellige oplæsere, som har behagelige stemmer. Selvfølgelig er det måske ikke krimier du skal lytte til, men f. eks. slægtsromaner.
Min absolutte favorit er en oplæser, som hedder Agnethe Bjørn.
Dine tanker koncentrerer sig om det der bliver fortalt, du laver dine egne billeder i hovedet af det der nu bliver fortalt, ------- og så må jeg ofte næste dag spole båndet tilbage, fordi jeg er faldet i søvn.

Der findes også god Kling-kláng musik, som kan gøre noget for "hovedet".

Men du kunne også begynde at skrive dig nogle lister over de ting, dit hovede beskæftiger sig med og som kører i ring. Prøv så at gøre tingene på listen færdige - een efter een. Det er både fysisk og psykisk du skal strege ud på listen-

Held og lykke med det. Hovedpinen må du til lægen med - sådan bare for et tjek.
Hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 03-11-08 17:20

Du kan starte med at skrive et brev med alle dine tanker, stil det til din bedste ven (det er dig selv).

Det vil være nemmere at strukturere dine tanker hvis du har skrevet dem ned. Bare skriv som du tænker, det er lige meget om der er stavefejl eller om det er forkert formuleret, det er kun dig der skal læse det.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 03-11-08 19:11

Det kommer jo an på meget..... Hvad laver du til hverdag osv.

For mit vedkommende er terapien hårdt fysisk arbejde, pusle i værkstedet eller spille musik. Nogle timer med det og en truende sindsyge kan afværges. Går jeg til makronerne med de aktiviteter lukker hjernen af for alt bøvleriet og jeg har det ti gange bedre!

Scooteren's forslag er bestemt heller ikke dumt.

Kommentar
Fra : FrejaFlop

Dato : 03-11-08 21:26

Sammen med de mange gode forslag kan du måske også finde tid til at gå en rask tur endnu bedre vil det være at løbe lidt hver dag. Blot 20 min eller lign. Det er med til at ilte blodet i kroppen og give mere energi og friskhed. Det vil også gøre dig mere positiv i dine tanker. Man bruger også udtrykket "at blive blæst igennem" når man løber sig en tur. Tænk at blot en fast daglig løbetur kan være med til at give en positive tanker - nogle gange ligger hjælpen lige for - endda gratis.

Godkendelse af svar
Fra : 0alfen0

Dato : 03-11-08 23:48

Tak for svaret vaxen. nu har jeg i dag prøvet nogle af de foreslag der har været, der har været mange gode, og mange af dem kan jeg godt bruge noget fra, men dit svar var klart det der gjorde noget ved mig... lidt ligesom hakuna matata fra løvernes konge... mange tak...

kæmpe kram
alf