/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
hd 2 til bære bar
Fra : ultra2
Vist : 559 gange
50 point
Dato : 02-11-08 21:29

jag har købt en usb hd til min bære bar den har jeg taget ud af kassen og sat den i den bærebar
jeg kan kopiere til den men ikke hente det i gen seagate 250 gb skel den også jumpes til slave
der står ikke noget på den

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-11-08 21:52

Det var dog en besynderlig konstellation

Forstår jeg dig rigtigt:

Du piller en USB harddisk ud af kassen og putter den i en bærbar for at kopiere filerne over på en ANDEN USB disk

Hvorfor ikke bare lade den blive i kassen hvor den hører til

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 02-11-08 21:56

nej nej jeg tog den ud af kassen og instalerede den i min bærebar som hd 2

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-11-08 21:59

Det må være en STOR bærbar

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-11-08 22:00

Hvor er HD1

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 02-11-08 22:05

hd 1 sidder i bærebar
nej den er ikke stor men der er plads til 2 hd i den

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 02-11-08 22:33

Hvordan kan en intern bærbar køre via usb? (Det kan da godt være, men jeg har aldrig hørt om det.)
Usb er jo rimelig langsomt. Det er derfor man bruger E-sata til eksterne harddiske. Så kan de køre lige så hurtigt som den interne.

Hvis det reelt er en usb intern harddisk, kan det sikkert have noget med hastigheder at gøre. Men kun rent gæt.
Jeg skal da lige læse lidt nærmere om emnet....

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 02-11-08 22:52

det er en harddisk der er købt i en plastkasse så den kan sættes til usb

den har jeg pillet ud af kassen og sat den i min bærebar som hd 2 (den kører ikke usb inde i bærebar)
altså det er det samme som at købe en extra hd og sætte den i

men da den er lavet til usb så kan der måske være noget så den ikke kan instaleres som hd 2
inde i bærebar

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-11-08 23:51

Er det en sata hd eller en IDE hd?

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 03-11-08 07:34

Hvad siger den hvis du forsøger at hente data fra den...

Har du gjort noget i mellemtiden, reinstalleret windows måske?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 03-11-08 08:23

Du skal klargøre den nye disk i diskhåndtering - oprette partition og formatere den.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 03-11-08 08:24

En del laptops er født med plads til 2 diske.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 03-11-08 11:16

Hvad siger den hvis du forsøger at hente data fra den...
skærmen krakelere så du ikke kan se noget så du er nød til at genstarte

Du skal klargøre den nye disk i diskhåndtering - oprette partition og formatere den.
det har jeg ikke gjort men skal den ikke have en jumber som slave
(der ligger måske en usb kommandor i mbr ? )

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 03-11-08 11:40

stod der ikke at han allerede havde skrevet til den, men ikke kunne læse den efterfølgende ?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 03-11-08 18:24

Jo men hvordan ved man at der er kopieret til den hvis man ikke kan se det er der?

Den skal formateres før du bruger den.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 03-11-08 23:15

jo men hvordan ved man at der er kopieret til den hvis man ikke kan se det er der?
man kan se det men ikke hente det.

jeg har fundet problemet den bliver alt for varm og lukker eller går i dvale hd går ihverfald i stå
så nu er spørgsmålet kan man sætte blæseren op i styrke eller hvad gør man

Accepteret svar
Fra : JensT

Modtaget 50 point
Dato : 04-11-08 01:40

250 GB disken kan være en for stor mundfuld for din notebook..
rotationshastighed kan have indflydelse på hvor varm disken bliver, og hvis notebookens konstruktion ikke yder tilstrækkeligt køling af den plads hvor disk 2 sidder, så går det ikke.

Hvilken mærke og model er notebooken ?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 04-11-08 08:36

Du skal tjekke, om blæseren er fyldt med støv, og evt. rense den, så den kan få luft igen.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 04-11-08 10:29

hp pavilion dv9889eo
hp siger at blæser er for lille med mindre at man køber hd hos deres forhandler
( nch eller hvad det hedder samt at caddy er forkert den skal også købes der hvor det så end er)
man kan ikke ringe til hp om tilbehør der ikke er leveret med notebook så afbrød han.

det firma han henviser til kan jeg ikke finde

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 05-11-08 10:27

hvad er forskellen på en ata og en sata hd

Godkendelse af svar
Fra : ultra2

Dato : 05-11-08 21:46

Tak for svaret JensT.

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 06-11-08 08:39

Hvis du mangler data, kan de sandsynligvis genskabes..
www.diskhelp.dk - koster ikke noget at spørge