/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Vejrstation
Fra : ebg_888
Vist : 6837 gange
100 point
Dato : 02-11-08 19:32

Jeg leder efter en vejrstation, der helst ikke skal koste mere end kr. 1000.
Bilka har en trådløs Rosenborg , model 68600, på tilbud til kr. 599 (nedsat fra kr. 999).
Er der nogen, der ved om den pengene værd?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-11-08 19:45

Jeg har en stor vejrstation med batteri. Det kan jeg slet ikke anbefale. Batterierne skal skiftes ustandseligt og vejrstationen skal indstilles hver gang.

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 02-11-08 20:11

der er intet du kan købe der er pengene værd.

per

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 02-11-08 20:27

Det kommer an på hvad du mener med vejrstation. Hvor meget skal den kunne.
Jeg har købt en vejrstation i Netto på tilbud. Den har både batterier og strømforsyning udvendig vindhastighedsmåler og vindretning vist på en kompasrose, samt fugtighed og temperatur udendørs og så de normale invendige. tillige følger der en cd. med så du kan slutte den til computeren og lagre data, jeg kan endda tilmelde mig DMI og sende data men det kræver at jeg har putteren tændt hele døgnet. Det er et stykke tid siden jeg købte den så hold øje med tilbud (599,-) eller køb en på nettet til priser fra 1500,- og opefter.
Det kræves at vinsmåler og regmåler sidder højt og frit og det har jeg brugt min gamle antenne mast til. (har kabel tv nu)
Hvor meget vil du have på din vejrstation.
OBH har mange forskellige slags.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 03-11-08 02:16

Den fra Bilka har jeg den er tilsyneladende pengene værd, jeg har kun haft den i to måneder så jeg ved ikke hvor længe batterierne holder, men i brugsforvirringen stod der, at det anbefales at skifte batterier en gang om året, selv om de holder længere

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-11-08 02:19

Vindmåleren skal op på en meget lang stang, mindst 3-4 meter over nærmeste hus, ellers svinger den meget på grund af turbulens fra huse og træer, jeg satte min for lavt i første forsøg

Kommentar
Fra : alka

Dato : 03-11-08 08:02

XL byg har vogså på tilbud til 599. Vi er fire naboer der har den virker fint. Jeg tror det er den samme som stig54 skriver om. Jeg har haft min siden foråret og kører fortrinligt.

Godkendelse af svar
Fra : ebg_888

Dato : 07-11-08 22:02

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-11-08 22:45

Selv tak, købte du vejrstationen

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 08-11-08 01:51

Ja, det skal være en julegave, men jeg ville jo gerne spare de 400 kr.
Jeg giver dit råd om vindmåleren videre!