/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Pengene skal gå til?
Fra : PeterTheisen
Vist : 457 gange
20 point
Dato : 02-11-08 14:26

Danmark går hvert år glip af et hav af milliarder på grund af dårligt arbejdsmiljø, lempelig oliebeskatning, mangel på arbejdskraft med mere. Hvad ville du bruge alle pengene på?

http://www.ftf.dk/magasinet-resonans/nummer/artikel/daarligt-arbejdsmiljoe-koster-45-milliarder-om-aaret-1/

http://www.information.dk/149669

http://www.danes.dk/page.dsp?page=3182

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-11-08 14:33

hvor er de penge ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-11-08 14:34

Citat
Hvad ville du bruge alle pengene på

Måske en extra Ferrari....

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 02-11-08 14:49

Citat
A. P. Møller tjener styrtende på Nordsøolien på grund af de høje oliepriser. Hvis olieskatten blev hævet med 10 procent og kom på niveau med Norge, ville det give hele 45 mia. kroner ekstra til statskassen

Ja og hvis ap møller betalte skat som alle andre virksomheder så ville det nok også hjælpe på det.

Hvis jeg skulle bruge 45.000.000.000 kroner til noget så ville jeg.......

Købe nogle gode vinter vanter.

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 30 point
Dato : 02-11-08 15:03

Og hvis Hr. Møller skulle betale mere i skat ville regningen lande eet sted, gæt selv hvor.

Vi skulle hellere tage fat i de multinationale, som f.eks Coca Cola der tjener styrtende med penge herhjemme men ikke betaler en reje grundet de af myndighederne godkendte sammenviklede regnskaber der dækker hele verden.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-11-08 15:11

Hvorfor skal "folk" straffes for at tjene penge

Vi har selv indført de vanvittige skatteregler der eksisterer...

Klart de bliver udnyttet

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-11-08 15:35

Med det i mente at Mærsk er dansk og skovler penge hjem.

At budgettere med dårligt arbejdsklima er dog luftpenge, ligesom opskruede aktier uden fast værdi bagved, danskerne er i forvejen anerkendt for vores høje arbejdsmoral, ingen ønsker vel japansk kadaverdiciplin med morgengymnastik og velsignelse af projekter og nybyggerier med en præst, med efterfølgende harikiri og familiesammenbrud hvis den mindste smule går galt.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 02-11-08 17:31

Måske som i reklamen på siden her med dit spørgsmål Nogle kampvogne fly og skibe. Eller noget med at bevarer regnskove så vores børn osse ka trække vejret senere hen og måske få øje på en gorilla og andre mangfoldige skønheder

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 02-11-08 17:32

Nå ok reklamen skifter men mente den med forsvarets hvervekampange

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 02-11-08 18:11

Tak for svaret LuffeA.