/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Skrotbiler
Fra : fleng
Vist : 1410 gange
200 point
Dato : 02-11-08 14:05

Er skrotbiler tilladt i en privat villahave?
Mvh.
Fleng

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-11-08 14:10

tjahhh hvorfor ikke (jeg ved det ikke) - men jeg går ud fra at stort set alt må være i naboens have - eller din egen - medmindre der er direkte forbud - regel - lov - eller gene der kan tages alvorligt ved det.

her ville jeg lige tænke grundforurening

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-11-08 14:17

En her i byen, har fået mange klager over at bilerne stod i haven, han blev ikke pålagt at fjerne dem, men sætte "noget" op så det ikke generede naboernes udsyn

Jeg tvivler på, at det ligefrem vil så i reglerne fra grundejerforeningen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-11-08 14:24

Citat
så det ikke generede naboernes udsyn
.. det burde vel være nysgerrige naboers INDSYN

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 02-11-08 14:32

Hvis det virkeligt er Skrotbiler så må de ikke.
Kommunen kan forlange dem bortskaffet på Miljømæssig korrekt vis.
Men jeg skulle mene at hvis man har en eller to biler stående og meningen er at de skal renoveres er der ikke noget ulovligt i det.
http://www.ballerup.dk/get/21646.html
Prøv dette link og søg selv i din egen Kommune.

Accepteret svar
Fra : Smokei

Modtaget 200 point
Dato : 02-11-08 16:45
Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 02-11-08 22:19

Jeg har da to skrot biler omme bagved, men min nærmeste nabo bor noget væk, jeg er omgivet af mark. Hvis nogen klager vil jeg sgu undre mig!
Man er sgu da nød til at have et par reservedels biler stående

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 03-11-08 11:09

Fra http://www.bilordning.dk/ der er en hjemmeside om skrotbiler, som Miljøstyrelsen er med i:

Er de 50.000 til 100.000 biler der i dag står hengemt på privat grund ikke en tikkende miljøbombe?
Kommunen har som tilsynsmyndighed mulighed for at gribe ind, hvis der er risiko for forurening. De fleste klager over bilvrag, der henstår på private ejendomme er dog begrundet i at de skæmmer.

Smokei's link viser også, at det hurtigt kan blive et problem at have skrotbiler i haven. Miljøstyrelsen har tidligere skrevet, at stod en bil stille udendørs mere end ½ år uden at blive istandsat var der tale om skrot, kan ikke lige finde linket.

Så skal man være sikret mod emsige naboer skal bilerne nok indendørs, hvor mine fem gamle biler også bor

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 03-11-08 18:36

Citat
Så skal man være sikret mod emsige naboer skal bilerne nok indendørs, hvor mine fem gamle biler også bor

Heldigvis har mine naboer ikke ondt i røven
Det er jo ikke fordi jeg graver gamle dele ned og hælder olie i jorden..
Bare fordi man har et par gamle biler, af den ene eller den anden grund, så behøver man jo nødvendigvis ikke at være et svin.

Godkendelse af svar
Fra : fleng

Dato : 06-11-08 13:29

konkret svar. Tak for svaret Smokei.
Mvh. Fleng

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 07-11-08 23:43

Selvtak fleng

God weekend

VH Smokei