/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Recovery
Fra : relløm
Vist : 1318 gange
50 point
Dato : 02-11-08 09:47

Hej
Jeg har købt en ny Medion pc og følgende cd'er medleveret 2 stk CD-rom "MEDION" . Den ene hedder: Application & Support Disc - den anden Product Recovery CD-rom, jeg mener at recovery cd'en er for til at gå tilbage til fabriksindstillingen, men hvad er den anden til?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 02-11-08 09:49

Sikkert div. driver og tilbehørsprogrammer.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-11-08 09:54

Citat
Sikkert

Ja - det er en del af det software maskinen er udstyret med fra fabrikken samt div tools som i forvejen kan findes gratis....

Drivere ligger på recoveryen.... Og er ganske rigtig til at køre maskinen tilbage til fabrikindstillinger. (incl. styresystem)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-11-08 10:15

sjovt nok sidder jeg med en medion ved siden af og har KUN fået application & support - Disc da jeg bad om at få tilsendt recovery disk - og den sætter bestemt det hele tilbage til fabriks indstillingerne Altså er den recovery´en

Kommentar
Fra : relløm

Dato : 02-11-08 10:24

[CITAT]sjovt nok sidder jeg med en medion ved siden af og har KUN fået application & support - Disc da jeg bad om at få tilsendt recovery disk - og den sætter bestemt det hele tilbage til fabriks indstillingerne Altså er den recovery´en
/CITAT]

Nu er jeg meget i tvivl, hvorfor har jeg fået 2 cd'er???

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-11-08 10:30

kan jeg da godt forstå - men du har vel fået en vejledning med ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-11-08 10:36

Mirit....

At man i "din barndom" kunne nøjes med 1 CD er jo ikke ensbetydende med det gælder idag...

Win95 fyldte IKKE så meget...

Vista kan slet ikke være på en CD

Citat
og den sætter bestemt det hele tilbage til fabriks indstillingerne

Ikke nødvændigvis - den henter det måske bare på en partition på HD i stedet

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-11-08 11:05

hvis nogen havde sagt computer i min barndom ville ingen have fattet en disse

og så er det nu blot en lille note-book og skiven en dvd

røllom - kig på medions hjemmeside

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-11-08 11:07

relløm sorry for røllom

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 02-11-08 19:35

Som Jeg husker det er der 2 måder at lave "recovery" på.
1. den de fleste tænker på, maskine kommer tilbage til fabrikstilstand
2. Manuelt Windows installation, så drivers og tilsidste andet software.
Maskine leveres med 3 partioner C:, D: & E:
På C: er Windows og alt software installeret
På D: ligger Drivers og ekstra software (samme som på 'Application & Support Disc')
På E: ligger der en Symantec Recovery

Hvis data på E: slettes er Recovery ikke muligt mere, og kun en manuel installation er herefter mulig.
'Product Recovery' indholder en normalt Windows installations CD/DVD, hvorfor navnet er lidt forkert efter min mening.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 50 point
Dato : 03-11-08 00:44

Jeg har en Medion og har gendannet den, det er Application & Support Disc du skal bruge, den gendanner computeren til den dag du åbnede den første gang, du skal slet ikke bruge den anden CD medmindre du har slettet drev D
Nå det har Miritdk skrevet, men gentagelse fremmer forståelsen

Godkendelse af svar
Fra : relløm

Dato : 03-11-08 16:33

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-11-08 01:14

Selv tak