/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ingen lyd
Fra : jakiil
Vist : 1299 gange
12 point
Dato : 02-11-08 08:13

Er der nogle der har en ide om hvorfor jeg ikke kan få lyd på min pc. Har installeret lydkort og højtalerne virker men der er ingen lyd. Jeg har lige installeret windows xp på computeret og alle drivere er installeret. Hvorfor?????

Mvh

Jane

PS har desværre ikke flere point

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 02-11-08 08:22

evt mute knappen

Tjek i enhedshåndtering at den er ok.

Kommentar
Fra : iah

Dato : 02-11-08 08:23

Da det efter al sansynlighed er Realtek AC'97 kan du gå ind på denne side og finde en driver til dit lydkort.

http://driversdownloadforpc.com/realtek1.htm

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-11-08 08:36

Realtek AC'97 Drivers 4.06 finder du her
http://www.download3k.com/Install-Realtek-AC-97-Drivers.html

mvh klaudi

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-11-08 09:28

Skru OP for lyden....
Sæt ledningen i...

Citat
og alle drivere er installeret.

Så kan det jo udelukkes

Citat
Har installeret lydkort og højtalerne virker men der er ingen lyd

Og så mener du det VIRKER

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 02-11-08 10:58

Check hvilke drivere der forsøger at styre dit lydkort.
Har du andre programmer der også mener at de alene skal stå for lyden - så risikerer du at det kun virker når du tester højtalerne.

Konflikt mellem driverene gør at skidtet bliver tavst som graven.

Download den seneste driver til dit lydkort og GEM DEN, kør den > hvis den ikke hjælper slet driveren i enhedshåndtering Genstart og se om det løste problemet .

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 02-11-08 14:04

Gå i kontrolpanel/Lyde og lydenheder/tjek under de forskellige faneblade - til sidst kan du tjekke hardwaren....

Kommentar
Fra : iah

Dato : 02-11-08 15:36

Hvis det nu mod forventning skulle være et driver problem...

så tag et kig her:

Prøv lige at tjekke denne side:

http://www.bran.dk/driver/realtek-ac97-audio-driver-393/

Realtek har udgivet et sæt nye drivere til AC97 lydkort.

- WDM driver for Win98/WinMe/Win2000/WinXP : 5.10.0.6160
- WDM driver for Windows x64 : 5.10.0.6160
- VXD driver for Win95 : 4.5.0.3019
- VXD Software wavetable driver : 3.1.0.0
- NT4 driver for Windows NT4 : 4.3.0.3040
- NT4 software wavetable driver : 4.3.0.2002
- RtlRack for Win98/Me/2000/XP : 1.15.0.0
- AvRack for Win95/NT4 : 2003.4.4.1
- Realtek Soundman : 5.1.0.56
- Realtek Sound Effect Manager(CPL) : 2.2.0.67
- Realtek Sound Effect Manager(RtlCpl) : 1.0.1.65
- Realtek Sound Effect Manager for NT4 : 2.3.0.3
- Driver/Application Setup Program : 5.28

Driveren virker til Windows 98Gold/98se/Me/2000/XP/2003(32/64 bits)

Og understøtter stort set alle AC97 Lydkort.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-11-08 11:28

Hvad mener du med: Har installeret lydkort ? Har du sat et andet lydkort ind, end det computeren blev født med?

Kommentar
Fra : bukuroshi

Dato : 05-11-08 12:57

nej

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 05-11-08 13:05

I så tilfælde tror jeg at din lyd bør fungere med Windovs driveren - fjern de andre drivere

Hvis du vil være på den sikre side så download og gem driverne først - så kan du lægge dem på senere hvis den mod forventning ikke skulle virke.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-11-08 13:09

Prøv at fjerne lyd driver fra Enhedshåndtering, genstart computeren der vil så komme en guide som siger at der er fundet ny hardware, følg den og lad den søge efter en driver på internettet, det hjalp mig da jeg havde lydproblemer.
Hvis ikke det hjælper, så prøv at beskrive dit problem med alle tænkelige detaljer, det er svært for os at komme med råd når vi ikke kan se computeren

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-11-08 13:14

Ingen lyd
Fra : jakiil Vist : 101 gange
12 point
Dato : 02-11-08 08:13

--------------------------------------------------------------------------------
Er der nogle der har en ide om hvorfor jeg ikke kan få lyd på min pc. Har installeret lydkort og højtalerne virker men der er ingen lyd. Jeg har lige installeret windows xp på computeret og alle drivere er installeret. Hvorfor?????

Mvh

Jane

PS har desværre ikke flere point
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hvad mener du med: Har installeret lydkort ? Har du sat et andet lydkort ind, end det computeren blev født med?

Kommentar
Fra : bukuroshi

Dato : 05-11-08 12:57

--------------------------------------------------------------------------------
nej

Hvor mange profiler har du

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-11-08 13:21

Den fangede jeg ikke Refi jeg troede bare at det var spørgeren som svarede nej til et andet lydkort, hvad mon der bliver sagt nej til