/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Installere XP på Vistabærbar !
Fra : Sygate
Vist : 542 gange
460 point
Dato : 01-11-08 22:10

Jeg vil gerne have en xp på min bærbare.
Men når jeg prøver at komme xp cd'en i drevet og genstarter --> booter fra DVD drevet og kommer til at skulle slette og partitionere, så får jeg gang på gang den besked at der ikke kan findes en harddisk.

Hvad skal det betyde?

(Jeg kan sagtens slette det hele hvis jeg smider linux på, men en xp vil den altså ikke kendes ved).

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-11-08 22:18

Hvor mange partitioner har den?

Accepteret svar
Fra : JegErHer

Modtaget 470 point
Dato : 01-11-08 22:18

Det er sikkert en SATA hardisk, og du skal derfor bruge en driver til at se hardisken, da XP ikke har denne driver indbygget.
Byg en XP installation DVD med driveren indbygget vejledning finder du via DriverPack.NET se -> http://driverpacks.net/DriverPacks/

Godkendelse af svar
Fra : Sygate

Dato : 01-11-08 22:25

Nå på den facon. Mange tak

P.s den har kun 1 partition da jeg har slette alle de andre.

Kommentar
Fra : JegErHer