/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
2 Skærme til pc.
Fra : k_m_s
Vist : 634 gange
300 point
Dato : 01-11-08 15:18

God eftermiddag.

Jeg har et NVIDIA GeForce 6600 skærmkort med et vga, dvi og et Stik der ligner et S-Video, med 2 pin øverst, 4 i midten og 3 nederst.

Jeg vil gerne ha en skærm mere på( på skærmen er der det jeg forstår ved S-Video stik. en flad plastik pal forneden og 2 pin på hver side)

Jeg har et adapter kabel med "S-Video" stikket til pcen ( på stikket står der Video card) og i den anden ende er der et "rigtigt" S-Video stik, udover det, er der også et rødt, blåt og grønt phono stik.

Det inteligente spørgsmål er så om jeg kan kople den ekstra skærm på med det kabel????
Den første skærm sidder i dvi stikket.

Og hvor er det jeg sætter indstillingerne til 2 skærme i pcen?? Har været derinde men kan ikke huske det

Kan det blive mere udførligt

Hilsen

Kim

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-11-08 18:10

Du kan da prøve at at sætte det til.

Kommentar
Fra : drpjotr

Dato : 01-11-08 20:37

Jeg skal ikke gøre mig klog på om dine stik virker, men to skærme opsættes ved at h-klikke på skrivebordet og vælge egenskaber->indstillinger -> skærm

Her er en pickliste med de valgmuligheder du har. Hvis der kan sluttes to skærme til, så skal det stå her

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 01-11-08 21:54

Hvis du højreklikker på skrivebordet kan du vælge Nvidia Kontrolcenter og der kan du vælge hvordan du vil bruge de forskellige skærme.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 300 point
Dato : 02-11-08 03:06

Du kan godt sætte en anden skærm ( tv monitor) til s-video udgangen. Men du kan ikke få to forskellige billeder på en gang på den måde. Det er lidt forskelligt med diverse grafikkort, om de kan køre begge udgange samtidig i forskellig opløsning.

Godkendelse af svar
Fra : k_m_s

Dato : 02-11-08 10:10

Tak for svaret transor.

Det virker uden problemer, jeg kan godt køre med forskellig opløsning.

Det er rigtigt at med et skærm kort kan man ikke får 2 forskellige billeder men man kan jo rykke vinduer frem og tilbage mellem skærmene og derved få forskellige billeder på skærmene.

Jeg kan ikke se ideen med to grafik kort men man kan måske så få to forskellige skriveborde

Ha en god søndag

Kim