/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Kan ikke logge paa netvaerk
Fra : leifjskov
Vist : 1149 gange
300 point
Dato : 01-11-08 13:49

Hej i kloge net eksperter, jeg er kan ikke logge paa Stofas traadloese netvaerk, Stofa har oplyst en netvaerks noegle med 26 tegn men jeg kan ikke logge paa, fejlen lyder, Adgangskoden til netvaerkket skal vaere 40 eller 104 bit, afhaengdig af netvaerkskonfiguration
Adgangkoden kan angives som 5 eller 13 ASCII tegn eller 26 hexidecimeler .
Jeg har skrevet de 26 tegn korrekt men fejlen kommer hver gang, hvad goer jer forkert
Tilaegs spoergsmaal, tasturet paa den computer som kan komme paa nettet kan ikke skrive dansk, hvor er det jeg aendrer det.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 01-11-08 16:29

Hvis du skal indtaste 40 tegn eller mere, så må du beklage dig til skodstofa, for så har de givet dig en dårlig information (hvad der ikke er noget nyt i).

Er dit tastetur med dansk karakterer, eller er det et udenbysk klaver?

(Jeg har engang sloges med et tysk tastetur, her var der byttet om på y og z tasterne)
Men et dansk tastetur koster ikke alverden. Købte engang et godt og billigt tastetur for 98 kr i Tigeren.

Kommentar
Fra : leifjskov

Dato : 01-11-08 17:44

Jeg skrev i spørgsmålet at vi havde fået en nøgle på 26 tegn fra Stofa, men når jeg vil logge på stopper skrivningen ved 13tegn og fejlen her kommer
Citat
Adgangskoden til netværket skal være 40 eller 104 bit, afhængdig af netværkskonfiguration
Adgangkoden kan angives som 5 eller 13 ASCII tegn eller 26 hexidecimaler
altså det i citat boksen er fejlmelding, nøglen er på 26 tal og bogstaver, men jeg kan kun skrive 13, hvorfor?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-11-08 18:05

Citat
altså det i citat boksen er fejlmelding, nøglen er på 26 tal og bogstaver, men jeg kan kun skrive 13, hvorfor?

Citat
Tilaegs spoergsmaal, tasturet paa den computer som kan komme paa nettet kan ikke skrive dansk, hvor er det jeg aendrer det.

Sikkert fordi, som også Severino siger. Tastaturet skriver ikke den rigtige kode.
Find et dansk tastatur, det hjælper ikke at vælge sprog/dansk. Fordi nogle taster
ikke skriver den rigtige ASCII kode

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-11-08 18:07

PS
Jeg bruger et "forkert" tastatur, har dog lært hvilke taster der er byttet
rundt på.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-11-08 18:10

Citat
stopper skrivningen ved 13tegn og fejlen her kommer

Det kan jo bero på et ugyldigt tegn, fordi dit tastatur ikke er dansk.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 01-11-08 18:14

Der er sikkert mulighed for at vælge mellem ASCII og HEX angivelser.
Ved indtastning af læseligskrift, er der kun plads til de 13 tegn, som omsat til HEXdecimal angivelse giver 26 HEXtegn.
Jeg formoder at du ved lidt om ASC og HEX, hvordan de står i forhold til hinanden og hvordan man omsætter dem.
Alle tegn fra ASC 1 til 255, kan omsættes til et 2 cifret HEX værdi fra 00 til FF

Kommentar
Fra : severino

Dato : 01-11-08 18:22

Prøv at se ind på en af mine undersider på http://home4.inet.tele.dk/slang/ascii-hex.html hvor jeg har enhjælpeomsætter liggende!

Kommentar
Fra : leifjskov

Dato : 02-11-08 01:35

Desværre severino du formoder forkert, vi ved ikke noget som helst om ASC eller HEX vi har fået 26 tegn, tal og bogstaver fra Stofa support som skal bruges til login på en trådløs Stofa router, når vi vil logge ind kan vi kun indtaste op til 13 tegn, så kommer fejlen som står i citatfeltet ovenfor, kandu forklare for uvidende hvordan vi får oprette den forbindelse? Den omregner du linker til, skaber bare mange flere tegn tal og % i to linjer, det er måske fordi vi intet aner om hvad det går ud på

Kommentar
Fra : severino

Dato : 02-11-08 08:57

Nu skal du ikke være så stivnakket!
Prøv nu at bruge det link som jeg lagde. Her skal du vælge at omsætte fra HEX til ASC, så skriver du den hexkode som du har fået fra skodstofa, og konvertere den til det 13 cifret ASC.
Nu indskriver du det resultat som du får ud af det, så kan det jo være at problemet løser sig!

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 02-11-08 10:19

Hej Severino.

Du skal sq ikke række tunge af os.
Vi har altså prøvet og der sker ikke en levende fis.
Vi er altså ikke nørder og har ikke meget forstand på det . Håber du bærer over med os.
Vi skriver de 26 tegn / bogstaver som vi har fået og konventerer fra HEX til ASC og intet sker.
Venlig hilsen pia skov.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 02-11-08 16:42

Hvad med at gå over til almindelig brevpost igen?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 02-11-08 16:52

Den omsætter virker da godt nok, jeg har lige prøvet den igen.
Start med at % og to hex cifre så et nyt % o.s.v. til du har skrevet alle de 2 x 13 hex cifre.
Så sker der noget!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-11-08 01:26

Det kunne du jo bare have sagt fra begyndelsen Severino nu er jeg hjemme igen på den rigtige side af Storbælt (vestjylland) så nu kan jeg ikke afprøve om det ville virke, og spørger har ikke selv trådløs endnu, vi har rent ud sagt på herrens mark når vi ikke ved det mindste om den konverter er du så sikker på at de 13 tal og bogstaver som konverteren danner, ville kunne bruges ?

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 300 point
Dato : 03-11-08 23:10

Da der kun kan indtastes 13 tegn før den brokker sig, tyder det på, at det er ASC værdier den vil have. Det omsætter den selv til en HEX kode.
I min router kan jeg selv vælge hvadjeg vil indtaste.
Med hensyn til konverteren, så bruger jeg den ikke selv til dagligt, så med en snigende alsheimer husker man ikke det i detaljer!

Men heller alsheimer end pakinson !!!
Det er bedre at have glemt hvor man har stillet sin øl, end spilde det!!!

Godkendelse af svar
Fra : leifjskov

Dato : 07-11-08 16:49

Tak for svaret severino.
Hej severino. Ja som du kan se har vi haft besøg. Vi sætter vores lid til det du siger og må vente med at afprøve teorien til en anden gang.
Ville bare lige afslutte inden den ryger helt ud af skærmbilledet
På Leifs vegne Pia