/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
kan ikke få signal på Jacobsen
Fra : janinna
Vist : 1438 gange
300 point
Dato : 01-11-08 12:32

hej, har fået sådan en Jocobsen radio, og i starten virkede den fint, men nu kan den ikke spille radio.

den kan godt spille musik ,via usbstick/memorycard, men ikke radio.

kan godt finde frekvenserne, men ingen lyd ud af højtaler, når det e radio.

hvad kan der være galt?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 01-11-08 12:35

Defekt radiodel (tuner), eventuelt bare dårlig forbindelse i en omskifterkontakt.

Det sidste kan du måske reparere selv.

Kommentar
Fra : janinna

Dato : 01-11-08 12:37

omskifter kantakt er med touch display, gør det nogen forskel?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-11-08 12:39

Måske en antenne ville gøre underværker....

Kommentar
Fra : janinna

Dato : 01-11-08 12:46

der er antenne, men hvis det var galt med den, ville radioen så ikke skratte?

der kommer nemlig ikke en lyd fra den ,når jeg slår den over på radio?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-11-08 12:47

Måske en "lille knap" der hedder MUTE er aktiveret

Kommentar
Fra : janinna

Dato : 01-11-08 12:53

har jeg prøvet, er den ikke.

Kommentar
Fra : sboc

Dato : 01-11-08 13:02

Lyder som en dyr radio "Jacobsen", afsted til radio-smeden

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-11-08 13:10

Da alt andet virker er det med 99% sikkerhed i din indstilling.....

Mig bekendt er den både med RDS og alt muligt andet....

Og et eller andet er aktiveret der ikke bruges af de danske stationer - der derfor er "døde"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-11-08 13:12

Kan i øvrigt købes på auktion for 2-400 kr.

Så det er nok begrænset hvor meget man bør ofre på den....

Kommentar
Fra : janinna

Dato : 01-11-08 14:00

jaja det ved jeg godt refi , derfor ville jeg også se om jeg kunne lave det selv, med hjælp fra kandu .

Kommentar
Fra : janinna

Dato : 01-11-08 14:03

er muligvis tuner det er galt med, når jeg scanner finder den ingen kanaler, men bliver bare ved med at scanne.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-11-08 14:17

Prøv nu lige at se om ikke et eller andet er aktiveret der får den til at søge på bestemte ting de danske stationer IKKE har....

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 01-11-08 17:48

- hvis den hopper Rasmus Nøhr over, vil jeg godt købe den...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-11-08 17:54

Citat
hvis den hopper Rasmus Nøhr over

Det gør den jo - tilsyneladende

Kommentar
Fra : janinna

Dato : 01-11-08 19:03

den hopper alt over, lod den så stå på bordet, lige pludselig spillede den meget lavt, og lige meget hvad frekvens du stoppede den på, var det samme kanal musik, den spillede.
stod og spillede meget lavt i 2-3 min ,så forsvandt lyden igen.

Lorte radio!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-11-08 19:36

Find et offer til den på dba....

Husk anonym afsender...

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 02-11-08 10:49

Nej det er en god radio, jeg har en. Lyden er fremragende. Den tager de danske stationer fint. Jeg må indrømme at modtagelsen ikke er den bedste. Men jeg bruger den mest til USB musik.