/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Pergogulv - samleprofiler ?
Fra : baksen
Vist : 769 gange
100 point
Dato : 01-11-08 09:24

Skal lægge Pergo i et stort rum - på betongulv - og har "hørt/læst" at der ved længder over 12 m skal benyttes en form for samleprofiler ... der angiveligt skal optage gulvets bevægelser.

Nogen der har erfaring og/eller kommentarer hertil ?

"Min" længde er ca. 10 m så er i tvivl om jeg skal overveje disse samleprofiler - og vvorfor lige 12 m ?

Og ja, har spurgt en såkaldt "fagmand", men ekspedienter i byggemarkeder har læst sig til deres viden (i produkt-brochurer) - det kan jeg selv

Savner udtalelse fra en med praktisk erfaring

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 01-11-08 10:19

Uden nogen form for garanti,vil jeg sige:

Ved en gulv på 10 meters længde,ville jeg ikke overveje samleprofiler.
De 12 meter du omtaler er en vilkårlig værdi,de lige finder frem.(Garanti).Det kunne måske også være 20 meter,uden det gav problemer.Selvfølgelig afhængig af brug og ekstrem temperatur.
Jeg mener det er mere vigtig,med "luft",rundt ved ydersiderne.Det skal være på mindst 10 mm.
Hvis du kan få det dækket med fodlister,eller andet,ville jeg nok vælge 15 mm."luft".
Jeg har selv lagt en del pergo gulve og taler kun af egen erfaring.
Men de ligger der endnu.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 01-11-08 10:32

Citat
Og ja, har spurgt en såkaldt "fagmand", men ekspedienter i byggemarkeder har læst sig til deres viden (i produkt-brochurer) - det kan jeg selv

Ganske enig.Det der med "fagmand",er ikke fem kopper lunken pi.. værd.
Det er det samme som med servicestationerne:Hvis de er i tvivl om olietyper til deres bil,spørg blot vores flinke personale.Så står der en pige på 14-15 år og skal "rådgive" kunderne.Godaw do.

Nå undskyld,det var en sidespring.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : baksen

Dato : 01-11-08 10:56

Hej Mosebaek

HELT enig i dine fagmands-betragtninger - også den med tankstationen

Er ikke indstillet på at bruge samle-profiler, men da det ikke mit eget "projekt" vil jeg lige ..... så'n bar' for en sikkerheds skyld høre andre's meninger Og tak for DIN ...