/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
B&O højtaler 8000
Fra : futze
Vist : 664 gange
50 point
Dato : 31-10-08 19:46

Jeg vil købe nogle B&Ol ap 8000 højtaler brugt.
Er der et godt råd vedr. fejl og mangler man skal være på vagt overfor
Hilsen
futze

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-10-08 19:52

Fejl bør du kunne høre (ellers er det spild af penge)

Mangler ? Hvad skulle det dog være

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 31-10-08 20:17

Pyotr Ilyich Tchaikovsky - 1812 Overture(14:30)

Denne melodunte spiller du, og vurderer højtalerne efter.

Kommentar
Fra : futze

Dato : 31-10-08 21:31

Jeg er ikke i tvivl at de er gode men hvor gamle skal man købe dem uden at få en udgift
vedr. komponent fejl.
Der kan man hurtigt komme af med 5K

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-10-08 21:35

Det har intet med alderen at gøre...

Køber du brugt må du stole på sælger eller selv være i stand til at se/høre fejl...

Kommentar
Fra : Top_edelstein

Dato : 31-10-08 22:24

Du skal selvfølgelig høre om de spiller ordentligt ved en rimelig høj volumen og evt. lidt blandet musik.
Men noget jeg syntes er ligeså vigtigt eller vigtigere er udseendet, er stoffet helt og hvordan med ridser i alu'en? Vær især opmærksom på slidt stof på hjørner og kanter.
Teknikken lader sig nemt rep. og der er firmaer der kan lave det godt til fornuftige penge, hvorimod udseendet er noget sværere at have med at gøre og noget man mange gange ikke får gjort noget ved. Hvis de ser triste ud er pengene næsten givet bedre ud på noget andet, for helt ærligt er det jo mest for udseendets skyld af man køber disse ikke?

Kablerne bør du også sørge for følger med, ellers få et nedslag på 1000kr!

Kommentar
Fra : futze

Dato : 01-11-08 16:11

Jeg syntes det er de flottestehøjtaler der er lavet og de spiller jo ikke værst.

Kan man mon udfra højtalernes serienr. få oplyst om højtaler er monteret med en gummiring eller som de første en skumgummiring.

Kommentar
Fra : Top_edelstein

Dato : 01-11-08 17:23

Der må jeg blive dig svar skyldigt!