/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Blid Scalare
Fra : mari7anne
Vist : 739 gange
100 point
Dato : 31-10-08 19:02

Jeg har et par sorte scalarer og nu er hannen blevet blind på det ene øje.
Nogen der ved noget om hvorfor en fisk pludselig bliver blind på øjet? Der er nærmest et hvidligt lag omkring øjet og han svømmer lidt skævt, men ser ellers ud til at have det godt. Information ønskes omkring det emne, da jeg ikke rigtig har kunnet finde noget på Nettet.

Hilsen Marianne

Kommentar
Fra : mari7anne

Dato : 31-10-08 19:04

Der skulle selvfølgelig have stået BLINDScalare og ikke blid. Sorry

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 31-10-08 19:21

Jeg har også haft sorte scalarer og det kunne tyde på st den har fået en svampeinfektion i øjet. Det er flere år siden jeg havde akvarie, men den gang fik jeg noget hos dyrehandleren til at komme i vandet mod svampene.

Accepteret svar
Fra : meller147

Modtaget 50 point
Dato : 03-11-08 14:01

som granner01 siger er det en for for svamp, du skal nok tage ned til dyrehandleren og købe noget mod det, jeg har noget og det har redet mange liv, det er ikke alt for dyrt iforhold til at skulle ud at købe helt nye ting til akvariet :D
håber ikke at den går til :D

meller

Godkendelse af svar
Fra : mari7anne

Dato : 10-11-08 10:13

Tak for svaret meller147.