/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Nokia 5140 kaput. Alternativ?
Fra : berpox
Vist : 1027 gange
100 point
Dato : 31-10-08 00:26

Efter mange års tro tjeneste er min gode gamle Nokia 5140 desværre kaput.

Så jeg leder efter et rigtig godt (Nokia?) alternativ.

Den gamle telefon havde indbygget kompas, termometer, lydtryksmåler, lommelygte og et yderst elendigt VGA kamera. Kun den sidste funktion benyttede jeg yderst sjældent.
Den var utroligt stabil, kunne tåle stød, slag og en vis portion fugt (har ligget i totalt gennemblødt tøj ved flere lejligheder uden at tage skade)

Så hvilken moderne telefon kan mon klare de samme belastninger mht. stød, slag og fugt? Det er altså en rigtig solid håndværker/udelivs-telefon jeg er ude efter.

Nogen gode anbefalinger?

mvh berpox

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 31-10-08 01:00

Du kan købe den samme model igen når du har været så glad for den.

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 31-10-08 01:35

jeg har da en du kan købe , den er tilmed en udvidet udgave med GPS i ...

vh
D9N

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 100 point
Dato : 31-10-08 04:33

Der findes ikke noget alternativ, så kort kan det siges (med mindre du kan finde en magen til et eller andet sted)

Nokia laver ikke for tiden en håndværkermodel, de eneste der gør det er Samsung og Sony Ericsson.

Samsung har en model på markedet med yderst srabede funktioner, den hedder M110 og det bedste der kan siges om den er, at den kan tåle slag og fugt.
Sony Ericsson C702 kan på samme måde tåle lidt "misbrug" men har endvidere GPS, 3,2 mp cybershot kamera og turbo 3G

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 31-10-08 11:41

ja og så er der Sonim x1 som kan tåle næsten alt, men mangler de fleste funktioner, og da det er dem du bruger, så er der ikke så mange alternativer...

vh
D9N

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 31-10-08 14:49

Hvad har bragt din 5140 i udu Jeg har en selv, altså en 5140I den virker forsåvidt udmærket men bateriet er ved at være noget træt. Er det sådannoget eller er den bare stået af ?

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 31-10-08 17:01

Den er bare stået af.... den kan ikke tænde, heller ikke med ladestikket i - og det er ikke laderen der er itu, da den fint oplader ungernes mobiler.

Jeg har også prøvet med et andet batteri da telefonen muligvis ikke kunne tænde hvis batteriet var kaput - men der kommer ikke lys i display, eller baggrundslys på tasterne.... så den er vist bare helt og aldeles rigtig død.

Jeg kan selvfølgelig finde en ny 5140...med et "i" for at få Bluetooh med..... men jeg vil da også gerne forny mig lidt - derfor min søgen efter en mere moderne, men samtidigt super-robust model.

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 31-10-08 18:43

jamen 5140i er stadig en klasse for sig selv .. det er en 5140 jeg har med gps i ... som du kan købe ...

vh
D9n

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 31-10-08 19:49

D9n !
Hvordan er du tilfreds med gps i telefonen er den helt ok eller hvad. ?
Grunden til at jeg spørger ind til nettop det er at min bror udtaler at gps i mobilen er noget klyt.
Men hvad siger du.

Højris

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 31-10-08 20:59

Højris jamen jeg aner ik hvordan den virker, men så vidt jeg kan se viser den vist ikke kort .. men koordinater, den ser lidt spas ud *G*

Kommentar
Fra : helge.t

Dato : 01-11-08 02:33

Leder selv efter en værdig afløser for min 5140, og har kigget lidt på Sony Ericson's C702.
Har haft en Sony Ericson for nogle år siden, men kender ellers ikke så meget til deres mobiler.
Så jeg følger lige lidt med her...

Godkendelse af svar
Fra : berpox

Dato : 20-01-09 22:52

Tak for svaret Kortoververden.