/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Politikeres magt (misbrug)
Fra : bauchmann
Vist : 663 gange
100 point
Dato : 19-03-03 19:12

Irakkrigen kommer nu. Busch har overbevist nogle få lande, at krig er eneste udvej. Busch har i et interwuv ud talt at han vil hævne sin far for noget der er sket for mange år siden.
Da han var guvernør i Texas blev den ene fange henrettet efter den anden. Ikke en blev benådet. Det viser klart at Busch misbruger sin magt.
Herhjemme bruger få i regeringen deres magt og ser stort på befolkningens mening. A.F.R. har sidst aflyst en TV duel. Tør han ikke møde sandheden?
Torben

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 19-03-03 19:54

Hvori ligger spørgsmålet???

Henrik

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 19-03-03 19:55

Ups -- glemte lige: hvem skulle den duel være med???

Henrik

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 19-03-03 20:17

Jeg har nok ikke udtrykt mig ordentligt. Spørgsmålet er ganske enkelt. Hvorfor misbruger nogle politikere deres magt.Er det ikke tankevækkende at Busch har så mange henrettelser på samvittigheden for nu at få endnu flere menneskeliv på samvittigheden? Er det ikke tankevækkende. at A.F.R. aflyser tv duel på DR 1. Det er selvfølgelig over emnet Irakkrigen. T.V.A. Øvrige deltagere ikke oplyst.
Torben

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 19-03-03 20:29

skal vi ikke kalde ham bush, ellers kan vi lige så godt kalde ham bosch........

Hvad angår de ?, kan jeg kun sige at bush må enten have en masse aktier i våbenindustrien eller også er han gået i barndom og leger røvere og soldater.

huuuiii se en kakaofugl-------------------------->>

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 19-03-03 20:48

Bauchmann

Jamen det er jo egentlig ikke Bush der har henrettelser på samvittigheden -- det er jo dommere der sammen med en jury vedtager en domsfældelse. Bush havde som guvernør en benådningsret, men hvad er forskellen om man skal sidde resten af sine dage i spjældet eller om man skal henrettes?

Jeg synes desuden ikke du, hvis du så hans tale i FULD længde, kan påstå at Bush misbruger sin magt... Jeg var selv modstander af krigen, men når alt kommer til alt, så har Bush nu gjort opmærksom på at man stadig kan nå at løse dette nogenlunde fredeligt. Problemet kan opstå hvis civile vælger at lade militære installationer være i deres hus, idet de så bukker under for Saddams tyranniske og diktatoriske lyster. Glem aldrig at demokrati er noget den irakiske befolkning IKKE har set i over 30 år. Irakerne fortjener lige så meget frie valg som du og jeg gør...

Det glemmer disse forbandede selvretfærdige selvtægts-humanister der selv ikke er fremmede for tanken om at bruge magt og vold for at nå deres egne mål. Deres egne idol-lande (bl.a. Rusland) har ligeledes været i front når tingene skulle "justeres" som det hed på planøkonomisk sprog.

Med venlig hilsen,

Henrik

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 19-03-03 21:45

Det er da fuldstændigt rigtigt, at det er dommerne der dømmer. Hvis det ikke er guvernøren der underskriver lovene, kan du så fortælle mig hvem det så er.
Du skriver også, at der er bedre med dødsstraf end livsvarigt fængsel. Det er fuldstændigt rigtigt, men når man jævnligt hører om uskyldige, der må henrettes, syntes jeg det er forkert. Bush har ikke i sin tid benådet nogen, så tror du retssystemet i Texas er bedre end andre steder.
Ligeledes holder jeg med dig i, at Irakkrigen er nødvendig, men min holdning er, at den skulle have været godkendt i FN.

Torben

Accepteret svar
Fra : Smitty

Modtaget 100 point
Dato : 19-03-03 21:56

Hej Allesammen;

"h_bluck" bare én hurtig kommentar til dit indlæg; GODT BRØLT!

Som du selv skriver, så er det tankevækkende når man ser alle disse "fredselskende" demonstranter der konstant prøver at gøre USA til "den store satan". Nogle af de samme demonstranter er dem der kaster med brosten mod f.eks. politiet!
Vold er - efter disses mening - åbenbart iorden, når det er en selv der gør det - for egen holdnings skyld.

Hvorfor går de samme demonstranter ikke på gaden og demonstrerer mod krigen der er internt i f.eks. Irak?
Hvorfor demonstrerer de ikke mod undertrykkelse, tortur, forfølgelse, drab på civilbefolkningen i Irak?
Hvorfor demonstrerer de ikke mod Saddam H. og hans håndgangne mænd? Eller civilbefolkningen i Irak har måske ikke krav på muligheden for at opleve fred og demokrati?

Sjovt nok en den politiske overbevisning man møder ude blandt de mere markante "fred"sbevægelser tydelig præget af en retorik der på mistænkelig vis kører over en tydelig stalinistisk "argumentationsteknik".

Så et "lille hip" til Melander; som H.C.Andersen ville have skrevet det: ... og se - det var en rigtig Kakaofugl.

Bauchmann : Hvad er din holdning til at demonstrere mod det nuværende styre i Irak? eller er det "bare" USA, England, Danmark, Spanien, mv. der er "de store sataner"?

Prøv for god ordens skyld at læse her http://www.kandu.dk/dk/spg/11456
Der vil du et stykke nede få refereret, hvordan en livet virkelig er i Irak!
Når du har læst det; så svar lige på ovenstående. OK?

/MVH Smitty

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 19-03-03 22:40

Saddam er diktator ud til fingerspidserne. Jeg har på tv i aften set en propagandavidio. Det er helt grotesk, at en enkelt mand kan undertrykke et helt land. Der var en herboende iraker der fortalte, at fordi han ikke ville hædre Sadam, forsvandt han og er ikke set siden.
Det med demonstrationer mod krigen er jo prøvet, men deltagerne
blev mødt med krav om, hvor de måtte være. Det ville de ikke og stak halen mellem benene og tog hjem igen. Jeg tror, at de der vil demonstrere gør det herhjemme, da de da er sikre på at leve videre.
Desværre er de fleste irakere hjerneblæst af Saddam. De er undertrykte, men jeg forstår ikke der skal så mange til at vælte en persom af pinden.Jeg tror ikke Saddam bliver væltet, da politikere er velforsynet med flugtveje, og især ham. Det eneste man må ønske er, at krigen er hurtigt overstået og Saddam væltet, sådan, at irakerne kan få et mere normalt liv.
Efter krigen må EU yde katastrofehjælp, så irakerne hurtigt kan komme i gang med at opbygge landet.

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 19-03-03 23:05

Hej Bauchmann

Jeg vil lige følge op på dine kommentarer.

Først
Citat
Du skriver også, at der er bedre med dødsstraf end livsvarigt fængsel. Det er fuldstændigt rigtigt, men når man jævnligt hører om uskyldige, der må henrettes, syntes jeg det er forkert. Bush har ikke i sin tid benådet nogen, så tror du retssystemet i Texas er bedre end andre steder.

Nej, jeg tror ikke retssystemet er hverken BEDRE eller DÅRLIGERE i Texas end i resten af U.S.A. -- men retssystemet må være op til USA. Hvem de vælger til Præsident næste gang er også op til Amerikanerne selv... Glem ikke, at Irakerne får SLET IKKE LOV TIL AT VÆLGE...
HVIS George Bush ikke har befolkningen bag sig, udløber hans karriere som Præsident ved næste valg...

Dernæst
Citat
Ligeledes holder jeg med dig i, at Irakkrigen er nødvendig, men min holdning er, at den skulle have været godkendt i FN.

Jeg ved IKKE hvorfor danskerne ikke tænker tilbage. Nu har vi fået en Venstre-ledet regering, og derfor er alting tilladt, åbenbart?!?!?!

I 1998 da Poul Nyrup Rasmussen sad ved rorpinden, var Socialdemokratiet og de Radikale bakket op af Venstre og Konservative -- dengang kun med FN-resolution 678 og 687 i baggrunden. I dag -- 5 år efter -- er der ENDNU en FN-resolution (nemlig 1441) med i bagagen... Nu vil socialdemokraterne pludselig IKKE være med -- og de Radikale siger det samme.... Hvorfor???

Hvad så vi? Hvad var den ultimative provokation fra Saddams side?
FØRST da Saddam så, at verdensopinionen gik imod ham begyndte han destruktiv af sine missiler, men ALT FOR SENT... Og der var ingen melding i retning af: kom dog og hjælp med destruktionen... Her er vores komplette lager. Nej, Irak havde båndet samtaler med de militærfolk FN-observatørerne kom i kontakt med, og i det hele taget var alting et STORT skuespil fra Iraks side i håb om at vi andre ville være dumme nok til at nøjes med at kigge på.

Hærføreren der er taget tilbage til Mellemøsten -- lad os se hvad det bliver til...

Uanset hvad, jeg forstår dit argument med godkendelse fra FN. Jeg ser det samme, men bestemt også at visse politikere lider af mere selektiv hukommelse end nogen af os andre kunne komme afsted med.

Uanset hvad... Tak for spørgsmålet. Vi fik da luft allesammen

Med venlig hilsen

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 20-03-03 00:02

jeg tror på den med barndommen... det er jo en stor sandkasse de ska' til at lege i...

mvh.

Strarup

Godkendelse af svar
Fra : bauchmann

Dato : 06-02-04 12:59

Tak for svaret Smitty.