/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
VW T4 specifikationer
Fra : jens-lyn
Vist : 3183 gange
85 point
Dato : 30-10-08 20:56

-kunne bruge info om mål, vægt, brændstofforbrug mm, på nævnte bil som dobbeltkabine og ladvogn, ved du hvor jeg kan finde det ?,

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 30-10-08 21:14

Ja, på mange værksteder, men helt sikkert på et autoriseret VW-værksted.

Kommentar
Fra : jens-lyn

Dato : 30-10-08 22:30

jeg tænkte jeg kunne finde det på nettet - måske ?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 31-10-08 00:22

Her er alt hvad der er værd at vide om den model

http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Eurovan

Kommentar
Fra : jens-lyn

Dato : 31-10-08 09:29

tak Dova, men dobbeltkabine og ladvogn, ved du hvor jeg kan finde det ?,

Kommentar
Fra : dova

Dato : 31-10-08 10:01

Måske de er imellem de her

http://bilmodel.dk/Biler/VW/Caravelle/

Derudover varierer brændstofforbruget ikke særligt , om det er kassevogn eller ladvogn...det er motorstørrelsen der afgør det.

Og målene kan være variere lidt, for ladet på dem varierer, da der er flere størrelser der kunne vælges ved levering

Kommentar
Fra : jens-lyn

Dato : 31-10-08 17:06

godt fundet, men der mangler noget om hvor langt de kører på literen, det er det der afgør de nye grønne afgifter

Kommentar
Fra : dova

Dato : 31-10-08 18:44

Citat
det er det der afgør de nye grønne afgifter

Ikke når det er en gulpladebil , det udregnes efter bilens tilladte totalvægt

En caravelle TV på diesel registreret første gang mellem 2/6 1998 og 25/4 2007 koster i vægtafgift 4770 kroner om året plus 5040 for privat anvendelse, altså i alt 9810 kroner.

De 5040 skal ikke betales, såfremt det er en du har som firmabil i dit eget firma.

Hvis den er ældre, registreret første gang før 2/6-98 koster den 4770 om året i vægtafgift, uanset den bruges privat eller som firmabil.

Hvis det er en benzinmodel skal beløbet 4770 bare ændres til 3760

Kommentar
Fra : jens-lyn

Dato : 31-10-08 22:23

Lad mig så være hel precis, - jeg tænker at betale hvide plader på en VW T6 dobbeltkabine eller en ladvogn, og bruge den i dagligdagen som alm bil. I ferier og lign. vil jeg så sætte en camperkasse på ladet og køre på ferie. Jeg ved endnu ikke om bilen bliver fra før eller efter 1997, derfor spørger jeg til egenvægt og brændstof forbruget, da det jo er disse ting der beregnes vægtafgift eller grøn afgift med.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 31-10-08 23:26

Okay...Caravelle før 97 på hvide plader diesel, koster 10500 om året i vægtafgift

Egenvægten er ca 1775 kg og dieselforbruget er opgivet til ca 12 km/literen.....men så langt går den ikke....regn ikke med mere end ca 9 km/literen til bykørsel og småture....måske på langture den kan snige sig op på 11-12 km/literen.......og med sådan en campingkasse på går den ca 8 km/literen (men det er alligevel fabrikantspecifikationerne ejerafgiften udregnes efter)

Modeller fra efter 97 på hvide plader diesel koster mellem 7000 og 7700 om året i ejerafgift alt efter hvilken model og motortype

http://www.hvorlangtpaaliteren.dk/sw97274.asp

Kommentar
Fra : dova

Dato : 31-10-08 23:31

Øv, man kommer ikke ind til skemaet i linket....men skriv bilmærke (Volkswagen) og model (Transporter) i søgefelterne

Kommentar
Fra : Kentvester

Dato : 01-11-08 20:55

Hvis campingkassen er eftermonteret, så er der ingen fabriksoplysninger på den. Derfor bliver den beregnet efter.
citat:
Hvis der ikke fremlægges dokumentation for brændstofforbrug i form af en
erklæring fra fabrikanten eller dennes repræsentant eller en prøvningsrapport
fra et anerkendt prøvningslaboratorium, fastsættes brændstofforbruget
efter Færdselsstyrelsens liste »Hvor langt på literen?« (findes via
www.fstyr.dk eller i den trykte folder). Indeholder listen ikke den konkrete bil,
benyttes beregningsformlen:
Forbrug i l/100 km = 3 liter + 0,005 gange bilens egenvægt i kg
For en dieseldrevet bil reduceres det beregnede forbrug med 12,5%.
Forbrugstallet omregnes herefter til km/l og afrundes til én decimal.

Og tror mig den formel er ikke i din interesse, men der er et firma i tyskland der laver/afprøver bilen,(mange autocamper har samme problem) du skal henvende dig til en campingvognsforhandler, som sælger "rigtige"autocamper de har kontakt til det tyske firma.
jeg kan desværre ikke huske den navnet selv.

Kommentar
Fra : jens-lyn

Dato : 01-11-08 21:30

er det ikke sådan at når en bil er på hvide plader, kan man køre med 'hvad man vil', på ladet, og så er det jo kun den 'nøgne' bil vi taler om ???

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-11-08 22:38

KentVester

At der periodevis monteres en campingkasse er totalt uvedkommende i forbindelse med spørgsmålet om bilens egenvægt, ejer/vægtafgift og brændstofforbrug.

Det er de oplysninger der i forvejen gælder for bilen alene, der er gældende, altså egenvægt og det fra fabrikken oplyste brændstofforbrug som ejerafgiften udregnes efter.

Oplysningerne gav jeg kun, så jens-lyn ved lidt om, hvad han skal være forberedt på ved anskaffelse af sådan en bil.

Kommentar
Fra : jens-lyn

Dato : 01-11-08 22:44

ja, - sådan opfatter jeg det også, altså bilen allene, vægtafgift af egenvægt før 1997 og grøn afgift efter brændstofforbrug efter 1997, - når bilen er på hvide plader

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 85 point
Dato : 01-11-08 23:28

Ja, netop

Godkendelse af svar
Fra : jens-lyn

Dato : 01-11-08 23:36

Tak for svaret dova.