/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
sætte to billeder sammen til e
Fra : mulleni
Vist : 2729 gange
100 point
Dato : 30-10-08 20:12

Hej jeg kan ikke få det til at virke at man skal sætte to billeder sammen til en, en der kan hjælpe mig?
Mvh Mulleni, billederne er nogle som er klippet ud af andre billeder og gemt i jpg format

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-10-08 20:28

For at du kan "sætte dem sammen" skal baggrunden jo være stor nok til begge....

Eller skal de oven i hinanden....

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 30-10-08 20:30

Men åben paint....

Lav baggrunden (det tomme billede den åbner) i en størrelse stor nok til begge billeder...

Så er det bare at klippe de to billeder ud og sætte dem ind i det tredie....

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 30-10-08 21:03

Brug et billeder redigerings program.
F.eks PhotoFiltre er freeware og godt: http://photofiltre.free.fr/utils/pf-setup-en.exe

Så åbner du begge billeder.
Også laver du et nyt billed som er meget stort. f.eks 1000x1000 pixels.
Så kopier du begge dine billeder ind på det nye billed så kan du placer dem.
Når du har placeret begge billeder kan du marker et område på billeder ved at klikke og holde musen nede og vælge området så højreklikker du og vælger crop.

Også tilsidst gemmer du billedet og vælger jpg hvis du vil ha det.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-10-08 23:09

mulleni - det ville være en god ide om du fortalte lidt mere - især hvilke program/programmer du har til rådighed

Kommentar
Fra : maxikurt

Dato : 31-10-08 09:15

jeg kan godt sætte det sammen for dig jeg kan gøre det i paint shop pro så kan du selv bestemme hvor stort du vil have det kan bare tilpasse det du skal have sat sammen

Godkendelse af svar
Fra : mulleni

Dato : 31-10-08 15:28

Tak for svaret refi. det lykkedes den vej du sagde. Mange tak.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-10-08 15:30

Herligt...

Selv tak....

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 31-10-08 17:38

Der fik du et par gode billige points, refi. De er dig vel undt, nogen gange skal man ikke gøre det sværere end det er
sønder