/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Ipod classic 30GB låser?
Fra : RasmusZX9R
Vist : 378 gange
200 point
Dato : 30-10-08 19:28

Hej.
Jeg har et megairriterende problem med min ipod.
Den fryser og skal genstartes hvergang jeg sætter den til "bland musik"
Jeg har cirka 3500 sange på den,men der er stadig 8GB ledig plads.
Alle andre funktioner virker men blande musik vil den ikke.
Jeg har sørget for at software er opdateret og den har også fået "factory reset" og geninstallering af alt musikken et par gange,men med samme udfald.
Det startede langsomt,med at den hakkede i numrene,men kom igang igen efter nogen sekunder,men det blev dårligere og dårligere og nu fryser den helt,samme øjeblik den bliver sat til at shuflle.
Nogen gode ideer??
/Rasmus

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 30-10-08 19:39

Lad være med at "Shuffle" Sorry

Prøv evt at køre en Defrag, måske der er for mange fragmenter
Hent en gratis defragger her:
http://www.filehippo.com/download_defraggler/

mvh klaudi

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 30-10-08 22:28

Øøh, Klaudi, siden hvornår har Windowsprogrammer kunnet køre på en IPod ???

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 31-10-08 09:50

Tjae det kan det jo heller ikke på selve iPod'en, men når man sætter sin iPod til Windows vises den som ekstern drev og så kan man køre en Defrag på iPod'en

mvh klaudi

ps det kan man på min!

Kommentar
Fra : Trille7

Dato : 02-11-08 23:08

Det kan også hænge sammen med at den føler sig fyldt op, med 35oo musik stykker, tror at den har den samme sygdom som en pc, og mibilosser, de kan godt lide at have lidt ekstra plads. Så prøv evt at slette 1000 eller 1500 musik stykker, og se om ikke at det gør en lille forskel, ellers må du jo sende den til reperation, hvis den er under 2 år gammel..

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-11-08 07:39

Det kan også være en defekt mp3, antal af filer burde ikke betyde noget,
jeg har over 5.000 på min, og den "shufler" bare derudaf

Men som Trille7 skriver, til rep med den hvis der er garanti på endnu.

mvh klaudi

Kommentar
Fra : RasmusZX9R

Dato : 12-11-08 09:41

Nu bliver jeg snart sindsyg... Det virker tilsyneladende at defragmentere den,men kun 5-7 numre. Så er den gal igen. Lige nu spiller den max et halvt nummer. Så holde den pause et stykke tid. Så spiller den lidt igen o.s.v.
Jeg har gendannet den flere gange,men uden resultat.
Findes der ikke en måde hvor man kan formattere den helt?
Hvis det er en dårlig mp3-fil,hvordan f...... finder man så den??
Den er også vildt mystisk at få tilsluttet til pcen.
Den skal som regel resettes et par gange,før Itune finder den og nogen gange må jeg bare lade den stå i et par timer.
Så finder den,den pludseligt??
Og den er over 2 år,så reparation er vist ikke en mulighed.
Jeg kan jo også bare købe en ny,men nu er jeg sku blevet stædig...(-:
Jeg tror mit næste skridt,bliver at prøve at få lagt en andens bibliotek ind på den.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-11-08 17:13

Det lyder mærkeligt, det må kunne lade sig gøre at formatterer på en eller anden måde.

Du kan jo også prøve at køre en Check-disk på den:
Start > Kør skriv cmd, i Dos vinduet skriver du chkdsk X: /f hvor X er din iPod, /f retter fejl.

Her er et lille program til at tjekke mp3 med:
http://checkmate.linuxonly.nl/news.html

mvh klaudi

Kommentar
Fra : RasmusZX9R

Dato : 16-11-08 09:37

Nu har jeg scannet alle MP3 filer i Itunes.
De fleste af mine filer er dog AAC.
Kan jeg scanne dem også?
Men MP3erne var der ingen problemer med.
Og jeg har kørt en chkdsk, også uden at finde nogen fejl.
Har du flere gode ideer?
Eller er det tid til at smide den i havnen..(-:

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-11-08 11:24

Den kan ikke scanne AAC, er vist kun til mp3

Pas på hvis du smider den i havnen, du ku' ramme en dykker

Lige en mulighed mere!
Du kunne jo prøve at flytte nogle af dine filer over på harddisken, f.eks. AAC filerne,
se om det virker, eller konverterer AAC til mp3.

Har ikke lige flere go'e ideer

mvh klaudi