/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
gratis program video red.
Fra : hjerterum
Vist : 512 gange
50 point
Dato : 30-10-08 16:46

Jeg sidder med nogle video klip på min pc der lige skal klippes til så de ikke fylder så meget, og ikke er for lange, findes der et gratis program der er til at finde ud af, og som kan lave den til en fil som kan bruge til YouTube.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-10-08 17:14

Hvilket format er det klip i

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 30-10-08 17:19

Virtualdub er ikke til at komme udenom (www.virtualdu.org). Det er nok det bedste gratisprogram du kan få fat i. Den har et hav af funktioner, som godt nok skal installeres specielt (milafat.free.fr/vdfilters.htm), men jeg tror du bliver glad for det. Bl.a. er det bedre bedst til meget som købeprogrammer også gør. Obs: Det er ikke det letteste program at gå til, så hvis du bare skal lave lidt enkel redigering kan du prøve:

Avidemux (avidemux.sourceforge.net). Let og simpelt og ret godt.

Ellers er der jo Windows Movie Maker, jeg mener det følger med på XP installationsdisken, men ellers er der denne link: http://www.download.com/Windows-Movie-Maker-Windows-XP-/3000-13631_4-10165075.html. Det er faktisk et udmærket program.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 30-10-08 17:33

Hvorfor ikke bruge Pinnacle, det har du jo i forvejen?

mvh klaudi

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 30-10-08 19:58

Du kan uploader forskellige formater til youtube også laver de den selv om.
Men der er f.eks et program som hedder Super.
Det er gratis... kan være lidt besværlig at bruge men du kan se om det er noget for dig.

http://www.erightsoft.com/SUPER.html

Kommentar
Fra : hjerterum

Dato : 30-10-08 22:25

Jeg har forsøgt med Pinnacle den vil ikke tage det jeg har vista.... når den når et godt stykke går den i stå......

Kommentar
Fra : hjerterum

Dato : 30-10-08 22:30

Det format jeg har mit film klip i er mpg. men det er for langt og skal klippes til så det kan bruges på YouTube. er ikke helt klar over hvor lang en film må være på denne side.

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 30-10-08 22:33

Pinnacle er noget møg. Jeg har droppet det, og det er ikke fordi jeg ikke har prøvet nok. Movie Maker er langt mere stabilt, selv om man er begrænset til wmv formatet, og det kan man jo bare konvertere med et andet program.

Vil dog stadig anbefale VirtualDub

Accepteret svar
Fra : pedroso

Modtaget 50 point
Dato : 30-10-08 22:39
Godkendelse af svar
Fra : hjerterum

Dato : 31-10-08 00:33

Tak for svaret pedroso.

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 31-10-08 13:39

selv tak