/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Dæk utæt.
Fra : Mosebaek
Vist : 1731 gange
100 point
Dato : 30-10-08 14:21

Ville sætte vinterdæk på bilen.Den ene er flad.Opdagede en skrue,ca. 3 mm i dia.,lige midt i slidbanen.Har prøvet at pumpe den op.Def "fiser" godt med luft ud.(Slangeløs).
Nu er spørgsmålet:Er det tilrådeligt at bruge DÆKPILOT,eller anden form for "lappeskum".Eller skal den lappes.Det koster vel næsten ligeså meget som et nyt dæk.
Jeg har bare hørt at skum sviner fælgen ad hekkenfelt til.

VH.Mosebaek.

Er her igen ved 16. tiden.

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 30-10-08 14:44

Brug du roligt DÆKPILOT.
Jeg går ud fra at du med dækpilot mener sådan en gummiprop der bliver sat i hullet med lim. En sådan har jeg kørt med i flere år,med god resultat.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-10-08 15:05

Ej....

Jeg tror nu der menes det der skumværk.....

Brug det IKKE - få lappet dækket ordentligt....

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 30-10-08 15:06

Jeg har scooter og har brugt de der gummi pinde.
Jeg vil ikke bruge sådan noget skum. Det kan godt være det virker fint men hvis det skilter hele indersiden af fælg og dæk til så ville jeg ikke være den som skulle have dækket af.

Men jeg ved så ikke om der er nogle grænse hvor hurtigt man må køre med sådan en gummipind lapning fordi jeg har læst om motorcykler hvor folk skriver man skal købe et helt nyt dæk hvis man punkter.

Se eventuelt:
http://www.roedkilde.com/html/atv_lappekit.html
Det så godt nok en ATV der bliver lappet men så kan du se hvordan man gør.

Jeg har også set sådan nogle lapper her:
http://images.orgill.com/200x200/6391403.jpg
Jeg vil tro det er til at lappe dæk inden fra.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 30-10-08 16:10

Citat
Jeg tror nu der menes det der skumværk.....

Ja,netop.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-10-08 16:15

Brug det IKKE...

Få lappet dækket ordentligt med en "prop".....

Er der "kun" få km. tilbage på det - kasser det.....

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 30-10-08 16:20

At fylde skum i dækket for at lappe det er ikke bra, Dækket skal af og det skal tjekkes at det ikke er ødelagt invendig. Skum er kun til nød kørsel til dækværksted.
alimak

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 30-10-08 16:34

Neej!! Jeg må nok bøje mig,ind til en proffer at få det ordnet.
Citat
Er der "kun" få km. tilbage på det - kasser det.....

Den er købt sammen med de tre andre og er ikke specielt meget slidt.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-10-08 16:39

Så er en "lapning" pengene værd

Kommentar
Fra : amlupo

Dato : 30-10-08 16:45

Citat
Det koster vel næsten ligeså meget som et nyt dæk.

Så dur er en lapning vel heller ikke, har lige fået et lappet til 125 kr incl moms

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 30-10-08 17:05

Citat
Så dur er en lapning vel heller ikke, har lige fået et lappet til 125 kr incl moms

Ja,så er det,trods alt billigere end et nyt dæk.

Mosebaek.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 30-10-08 17:07

Og det holder dækkets levetid

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 30-10-08 17:56

Tak for svaret refi.

VH.Mosebaek.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-10-08 18:06

Selv tak...

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 30-10-08 21:33

En tak til Mosebaek.
Du valgte refis løsning??.
Den var han også først med