/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Hjælp! de her fælge!!
Fra : alexsh
Vist : 1671 gange
400 point
Dato : 30-10-08 12:43

Hjælp mig..

Min kolega har set sådan et per fælge her på en C5, og vi prøver at finde dem. Men der er ingen steder det har lykkedes os at finde dem.

De ser sådan her ud: kan ses på: www.bilalu.webbyen.dk

Håber der er nogen der kan hjælpe.. Giver gode points!!

Kommentar
Fra : transor

Dato : 30-10-08 13:00

På billedet ser det ikke godt ud. Fælgene ser ud til at være for store til bilen. Det har man så prøvet at kompensere for med ultra lave dæk. Det giver dårlig (farlig ) og ubekvem kørsel.

Kommentar
Fra : alexsh

Dato : 30-10-08 13:03

jamen det er han lidt ligeglad med. spørgsmålet er om der er nogen der ved hvor jeg kan finde dem?? ikk om det er gode at køre med! Helst kun relevante svar

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 30-10-08 13:17
Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 30-10-08 13:22

Nå ok det var så ikke helt dem Kender i ikke navnet på fabrikatet ?? Jeg syns de ser fede nok ud og er sikkert udemærket at kører med Dry rt jo ikkr ligefrem formel 1 kørsel de skal bruges til

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 30-10-08 13:29

Ger er nogle der ligner lidt (kæft hvor er de fede ) men detr er jo en ren jungle når man ikke ved hvor der skal ledes

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 30-10-08 13:29
Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 30-10-08 15:30

ligner det ikke denne ??

http://peecee.dk/upload/view/137884

hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : alexsh

Dato : 30-10-08 15:53

undskyld folkens. det er en c4.. min fejl.. desværre kan de ikke bruges dem i har fundet :( .. min kolega vil have præcis dem der. og ja, det er som en nål i en høstark, også derfor vi har lavt det her indlæg...

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 30-10-08 16:39

Det ser ud som det er Citroen der sælger dem. Du kan se dem her på Citroen sin side:http://www.citroen.dk/CWD/DK/Our+models/Passenger+cars/C4/
alimak

Kommentar
Fra : alexsh

Dato : 30-10-08 16:57

alimak: Du siger godt nok man kan finde dem på det link, men det er ikke lykkedes mig.? Kan du sende et mere præcist link?.

Kommentar
Fra : Beestone

Dato : 30-10-08 17:37

Det er originalfælge fra Citroen til C4 modellen.
Du kan kun få dem som original fælge hos din lokale Citroen forhandler.

Det er meget normalt, at der laves model specifikke original fælge til alle bilmærker.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 30-10-08 20:29

Du bare ser på de forskellige biler på linket, og en af bilene der kommer frem har de fælge.
alimak

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 31-10-08 01:05

Citat
På billedet ser det ikke godt ud. Fælgene ser ud til at være for store til bilen. Det har man så prøvet at kompensere for med ultra lave dæk. Det giver dårlig (farlig ) og ubekvem kørsel.

Har noget tilsvarende på en C5 (var monteret da jeg købte den), du har ret i, at comforten ryger, men de er ikke farlige, de lave dæk står faktisk ret godt fast.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 31-10-08 02:17

Elasticiteten i dæk, inertien i hjulophæng,hjul og dæk og støddæmperens karakteristik indgår i en samlet afstemt system for maksimal sikkerhed. Det har bl. a, med krængning og risiko for at vælte ved undvigemanøvre at gøre. Enhver ændring vil være en forringelse i forhold til det oprindelige design.

Desværre er der forhandlere , som for at sælge smartudseende biler, sætter "uoriginale " dæk på..

Kommentar
Fra : alexsh

Dato : 31-10-08 14:36

Folkens. Det er irellevant det i sidder og snakker om nu. Jeg vil bare gerne vide hvor jeg kan finde dem.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 31-10-08 15:42

Kan du ikke snakke med citroen danmark eller en citroen forhandler.
alimak

Kommentar
Fra : Schultz

Dato : 31-10-08 16:01

Hej. Fælgen hedder Resolfen og er en original fælg fra Citroën. Hvis de udelukkende bruges til sommerhjul går vi jo en god tid i møde ifht. at søge. Hold øje med E-bay - der er godt nok ingen lige aktuelt.... Ellers må I prøve en autoophugger. Muligvis kan han søge på deres net efter fælge.
Mvh Thomas

Accepteret svar
Fra : Schultz

Modtaget 400 point
Dato : 31-10-08 16:10
Godkendelse af svar
Fra : alexsh

Dato : 01-11-08 22:22

Tak for svaret Schultz. Det var præcist det svar jeg ledte efter.. :D