/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Billigt luftgevær 5.5mm
Fra : Top_edelstein
Vist : 3322 gange
20 point
Dato : 30-10-08 11:05

Hej

Jeg leder efter et billigt luftgevær i 5,5 mm som senere hen kan bruges til let jagt også.
Det må koste omkring 500kr nyt.

Jeg er klar over at det ikke bliver et Gamo eller Diana i den prisklasse, men der er vel også forskel på de billige!

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 30-10-08 11:25

Ja så kan du få en elendig kinesermodel

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 30-10-08 11:26

Ellers et brugt på www.dba.dk evt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-10-08 11:28

Dit byggemarked er sikkert også leveringsdygtig....

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 30-10-08 11:28

Har købt et Gamo til 2.000,- 4,5 mm med udgangshastighed på 320m sek. Det er bare kræs Så er kineseren bare til skrot du ka købe det til 300,- af mig

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 30-10-08 11:29

øhh refi snakker vi her om luftgevær eller forkert svar/spørgsmål????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-10-08 11:32

JA

Vi snakker luftgevær

Forhandles i alle byggemarkeder tillige med chokolade...

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 30-10-08 12:59

Hvis det skal bruges til jagt skal det være 5,5 og have en anslagskraft på x-antal kilojoule det står i en eller anden lov.
Disse luftbøsser kan ikke erhverves for 500, kr. koster snare 4 x så meget og husk jagttegn og der må ikke skydes i villahaver.

Kommentar
Fra : kryds

Dato : 30-10-08 13:17

Hvis du ikke vil ofre mere synes jeg du skulle prøve et pusterør

Mvh Kryds.

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 30-10-08 13:26

Citat
Har købt et Gamo til 2.000,- 4,5 mm med udgangshastighed på 320m sek. Det er bare kræs Så er kineseren bare til skrot du ka købe det til 300,- af mig

Send mig en mail,jeg er interesseret i at købe den.

Kommentar
Fra : Top_edelstein

Dato : 30-10-08 13:33

Jeg ved at man bla. kan få et meget kraftigt hatsan til 1500 - 300ms med 5.5mm og jeg har personligt lige købt et CFX / Gamo så sent som i går.

men det har ikke noget med spørgsmålet at gøre som sådan.

Muligheden var jo at en af jer derude havde købt et der var ok til omkring de her 500, det kan sådan set også være 600-700kr, selvom jeg nok må sige at jeg regnede lidt med svar i denne boldgade

Er der nogle der har et seriøst svar til førnævnte spørgsmål?
eller er det virkeligt helt umuligt at finde sådan et gevær til en fornuftig pris, det havde så været rart med en lidt mere velfunderet forklaring på hvorfor det ikke lader sig gøre under de 1500.-

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 30-10-08 13:39

Prøv at læse tidligere svar Ellers må du jo hellere finde en jagtside for eksperter hvis du har mere at brokke dig over vi prøver ca at hjælpe dig
Billigt = Kinerser =lort = Prøv at søge på brugt kvallitet

Kommentar
Fra : kryds

Dato : 30-10-08 13:59

Hej igen. Hvis du i forvejen har et luftgevær egnet til jagt, var det så ikke bedre med en riffel til lidt større vildt?
Mvh. kryds

Kommentar
Fra : Top_edelstein

Dato : 30-10-08 15:04

Sunowich, hvorfor tage det så tungt? Hvis du aligevel ikke har et seriøst svar hvorfor så overhovedet svare?

Hvad er så skillelinien for kvalitet og kineserlort? de 1500 Hatsan'en koster? 1200? Lad mig da høre. Og skifter det så fra kineserlort til kvalitet inden for 1-200kr?

Jeg har en riffel, pistoler osv. Det er til en kammerat jeg ville ud og hyggeskyde lidt med uden den larm et krudtvåben laver. Simpelthen bare et hygge-gevær til en billig penge til en kammerat!
Hvorfor jeg spørger? fordi jeg ville forære ham et til lejligheden.

Kommentar
Fra : nenner1

Dato : 30-10-08 16:06

der er ikke krav om anslagsenergi ved brug af luftgevær til jagt, der i mod om udgangshastigheden som min. skal være 200 m/sek. ifølge bekendtgørelse om skydevåben og ammunition, der må anvendes til jagt m.v. kapitel 2 §3 .ligeledes skal projektilet være mindst 5,5 mm i diameter ifølge §1 stk. 5

Kommentar
Fra : Top_edelstein

Dato : 30-10-08 16:47

Det er også den opfattelse jeg har omkring lovkravet til luftvåben, eller omkring jagt med disse.

Accepteret svar
Fra : nenner1

Modtaget 20 point
Dato : 31-10-08 14:49

jeg kan varmt anbefale dette forum, der er der helt sikkert hjælp at hente http://www.nordisk-forum.dk

Godkendelse af svar
Fra : Top_edelstein

Dato : 31-10-08 22:16

Tak for svaret nenner1.
Jeg havde faktisk været forbi den side for noget tid siden men var ikke klar over at der var et luftforum der også.

Kommentar
Fra : Part9

Dato : 07-05-09 19:15

Kør ud i din nærmeste silvan der er et 5,5 kaliber til 350. Har det ikke selv, men det er værd at prøve.