/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Nyt USB tastatur
Fra : biltyve_stinker
Vist : 468 gange
100 point
Dato : 29-10-08 15:44

Jeg har lige købt et Microsoft reclusa tastatur med usb stik.
Men det virker kun når mit gamle tastatur også er sat til
Hvis jeg piller det gamle tast fra, og sætter det nye i usb stikket, og genstarter pc'en stopper den i opstarten, da den ikke finder et tastatur.
Skal jeg have et usb stik med egen strømforsyning, hvis ja, virker en elsparerskinne med usb port så? Eller er det noget helt andet.
Har installeret alle drivere.

Kører vista ultimate 32 bit

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 29-10-08 15:54

Du skal ikke sætte tastaturet til, før windows er loaded.

Kommentar
Fra : biltyve_stinker

Dato : 29-10-08 16:10

Windows kan vel ikke loade uden et tastatur koblet til?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 29-10-08 16:16

Citat
Windows kan vel ikke loade uden et tastatur koblet til?

Det er ikke altid den vil, men jeg har fået mine til det. Jeg har en KVM svitch, som kan få to maskiner til at bruge den same skærm, tastetur og mus.
Jeg tror at den virker som falsk tastetur, mus og skærm, for maskinerne starter op, selv om switchen er stillet til den anden maskine.

Men ellers skal der både være mus, skærm og tastetur.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 29-10-08 16:17

Det kan den.

Kommentar
Fra : biltyve_stinker

Dato : 29-10-08 16:42

Det må jeg jo lige prøve

Kommentar
Fra : biltyve_stinker

Dato : 29-10-08 17:18

Hmm, computeren vil ikke loade uden tastatur, den kommer med en error meddelelse, jeg må lige google det lidt

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 29-10-08 17:24

Gå i bios og sæt usb keyboard til enable.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-10-08 02:01

Citat
Gå i bios og sæt usb keyboard til enable.
nemlig det løste problemet hos mig, det var en XP computer

Kommentar
Fra : biltyve_stinker

Dato : 30-10-08 08:26

Jeg synes ikke at jeg har den mulighed i bios.
Mit bundkort er et asus P5N-E SLI

Tjekker lige igen.

Jeg kan se på nettet at der er andre med samme problem, mon jeg skal skifte bios?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 30-10-08 08:35

Det står under indbyggede enheder(USB) Når du har ændret, skal du huske F10 og enter, ellers husker den ikke indstillerne.

Kommentar
Fra : biltyve_stinker

Dato : 30-10-08 08:50

Den står mec usb legacy enabled (undermenuen viser at det er usb mus, keyboard mv) virker stadig ikke

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 30-10-08 08:52

Det skal alt stå til enable.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 30-10-08 08:53

Du bruger piletasterne til, at flytte med.

Kommentar
Fra : biltyve_stinker

Dato : 30-10-08 09:33

det hele står til enable

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 30-10-08 09:43

Problemet med usb er, at windows skal acceptere og indstallere det først, så genkendes det også ved næste genstart.
Får du ikke mulighed for, at trykke F1 for, at fortsætte under opstart?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-10-08 10:32

Vis USB står til enable som beskrevet så find
(som reglen under BOOT menuen)
Halt on og sæt den til no errors,der er nogle flere muligheder All but keyboard o.s.v.
Det kan hedde noget andet,i din bios men Halt on skulle være det samme.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-10-08 10:34

Det kan også stå under den første menu du kommer ind i