/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
installere office men ingen..
Fra : ryan1312
Vist : 1833 gange
100 point
Dato : 29-10-08 15:01

Jeg har købt en mini pc uden cd drev, så nu vil jeg installere min office pakke på den men office pakken har jeg på en cd!!!! Så hvordan installere jeg den??? Kan jeg prube min anden bærbare som en extern cd-drev????

Hjællllpppp

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 29-10-08 15:24

sæt et usbkabel til din stationære og overfør ellers må du købe et drev
se evt. http://www.mobilnet.dk/group.asp?group=33

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 110 point
Dato : 29-10-08 15:34

Ja, du kan 'tilkoble' din anden bærbare vha. fildelingsmenuen i stifinder.

Højreklik på det/de biblioteker du vil dele mellem de to maskiner over lokalnet, Vælg menuen: 'Deling og sikkerhed...' og opret den ene bærbare som filseserver. Den anden som klient.

Der findes også muligheden for at benytte 'Fjernskrivebord':

Start->Programmer->Tilbehør->Kommunikation->Forbindelse til Fjernskrivebord (Brug computeren til at oprette forbindelse til en anden computer for at køre programmer og få adgang til filer.)

http://www.svein.dk/WindowsXP/Tips/tilgang_til_lokale_filer_Fjernskrivebord.asp

Du kunne alternativt benytte OpenOffice i stedet som du henter på nettet direkte hér:

http://da.openoffice.org/

Det kan 'det samme' og læser samme filer som Office pakken fra Microsoft, men er gratis

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ryan1312

Dato : 29-10-08 19:12

hvis jeg nu har bluetooth i begge computerne kan jeg så forbinde dem på denne måde og så bruge cd drevet på den ene bærbare, som en cd-drev på den anden bærbare ????

Kommentar
Fra : ryan1312

Dato : 29-10-08 19:12

og hvordan gør jeg?????

Kommentar
Fra : ryan1312

Dato : 29-10-08 19:14

p.s. jeg har kun windows xp home edition...

Kommentar
Fra : ryan1312

Dato : 30-10-08 10:15

kan jeg også gøre det trådløst....Hjælp her hvordan gør jeg ???

Kommentar
Fra : ryan1312

Dato : 30-10-08 16:24

lidt hjælp her...

Kommentar
Fra : ryan1312

Dato : 31-10-08 17:30

ja kan godt være at jeg er lidt computer dum men hvordan gør jeg... og hvordan deler jeg min dvd-drev i min ene bærbar så jeg kan bruge den i et netværk på min anden mini bærbar ??? Begge er med win xp home edition....

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-11-08 08:22

Præcis som jeg beskrev tidligere:

Citat
Arbejde med fælles filer

Hvis din computer er koblet til et netværk, kan du åbne en fil som fysisk ligger på en anden computer. Du kan ændre i filen, skrive kommentarer og derefter gemme filen på den computer, hvor du hentede filen.

Dele en mappe
Sådan deles en mappe med andre på netværket:

Åbn menuen Start.
Vælg Alle programmer.
Klik på Tilbehør.
Klik på Windows Stifinder.
Find frem til den mappe, som du vil dele.
Højreklik på mappen.
Vælg Deling og sikkerhed.
Marker afkrydsningsfeltet Del denne mappe på netværket under fanen Deling.
Klik på OK.

http://support.microsoft.com/directory/worldwide/da/guides/functionguide_hardware_homenetwork/c03.asp?SD=gn&LN=da&gssnb=1

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ryan1312

Dato : 02-11-08 13:54

Ja men jeg vil ikke dele en mappe, men dele min dvd-drev så jeg kan installere min office som er på en cd over på min mini pc som ingen cd-drev har, men vil så gære det ved hjælp af dvd-drevet i min bærbare gennem et nætværk....

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 02-11-08 18:10

Jeg går ud fra, at din nye PC fra Aldi kan komme på nettet.

Hvis det er tilfældet bør du kunne hente Office 2007 via nettet:
http://office.microsoft.com/da-dk/products/HA101741481030.aspx

og derefter benytte din kode, som du allerede har i din købeversion af Office 2007.
Hvis det er en Home version du har, burde den kunne bruges på 3 installationer.

Mvh IBM760

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-11-08 18:41

ryan1312 : Drev eller 'mappe' ???
Same shit...
Det lyder som om; du slet ik' har prøvet ?

Prøv nu bare, at højreklikke på det HD-/CD_ROM-/DVD-drev/-mappe du vil dele ...altså

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-11-08 18:43

Kort version:
Citat
Højreklik på drevet/mappen.
Vælg Deling og sikkerhed.
Marker afkrydsningsfeltet Del denne mappe på netværket under fanen Deling.
Klik på OK.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-11-08 18:44

Prøver igen...
Citat
Højreklik på drevet/mappen.
Vælg Deling og sikkerhed.
Marker afkrydsningsfeltet Del denne/dette drev/mappe på netværket under fanen Deling.
Klik på OK.

..og ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-11-08 18:46

Hm...
Citat
Højreklik på drevet/mappen.
Vælg Deling og sikkerhed.
Marker afkrydsningsfeltet Del dette/denne drev/mappe på netværket under fanen Deling.
Klik på OK.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ryan1312

Dato : 07-11-08 19:06

ja men hvordan finder jeg drevet på min mini pc over netværket????

Godkendelse af svar
Fra : ryan1312

Dato : 29-12-08 10:59

Tak for svaret molokyle.