/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
regedit export opsætning tcp
Fra : lilletroll
Vist : 401 gange
100 point
Dato : 29-10-08 02:03

hej
jeg sidder på job med min vista maskine , vi har trådløst internet men ruterene sender ikke ip adressen til vista.
jeg sidder så og prøver på om jeg kan få regedit export til virke ,
men når jeg taster det hele ind i egenskaber for trådløs netværksforbindelse og afprøver regedit så kommer standardgateway ikke med , er der nogen der har en ide til hvordan og hvorfor

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 29-10-08 02:31

Det er bare fordi dit firma ikke har betalt internet regningen, så har de lukket jeres forbindelse. Det hjælper ikke noget med regedit.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-10-08 12:15

Din computer skal være sat til selv at søge en IP adresse, det er de fleste som standard, men du kan jo lige se efter: Kontrolpanel - Netværksforbindelser - højre klik på dit trådløse netkort og klik på Egenskaber, marker linjen Internetprotokol (TCP/IP) og klik på Egenskaber, der skal være markering ved Hent automatisk en IP adresse også markering ved DNS server adresse, du kan også sætte markering ved Vis ikon på proces linjen, så kan du bare højre klikke på ikonen og logge på, hvis alt det står som det skal, så skal du have fat på jeres netværks administrator, der kan være MAC adresse filter eller andet sikkerhed som ikke tillader dig at logge på

Kommentar
Fra : lilletroll

Dato : 30-10-08 02:10

hej.
for det første så er internettet ikke lukket, det virker fint, når jeg selv går ind og ligger ip-adresserne ind.
for det andet, ved jeg godt at pc skal være sat op til og hente ip adresserne selv , det gør de pc'ere der køre XPogså her ude. men de pc'ere der har vista de får ikke tildelt ip adresse automatisk.

jeg ved det har noget med selve ruterene og gøre, for vi har en hel ny trådløs ruter og den sender ip adr. til vista også. så det har noget og gøre med software opdateringen i de gamle . men nu når vores IT afdeling ikke har tid til og gøre det , så må man jo finde på en anden løsning.

men jeg tror jeg har fundet ud af det i regedit, 3 klik så har jeg hele opsætningen, og 3 tryk så er den tilbage så jeg kan bruge den hjemme. men vil lige prøve det igen her til morgen