/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Mailer-Deamon
Fra : trudslevperle
Vist : 1296 gange
300 point
Dato : 28-10-08 22:00

HJÆLP!!!
jeg har lige fået ny mailadresse, og da jeg afprøver den får jeg besked fra mailer-deamon at mine mails ikke kan komme frem hvad gør jeg ?????
En af de mails jeg har sendt er kommet frem.
Hvad er mailer-deamon og hvordan kommer jeg af med den? Det er ikke mailadresserne der er noget galt med.
Vær sød at hjælpe mig
på forhånd tak.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 28-10-08 22:33

Du har enten skrevet en forkert email adresse og får derfor besked fra en server af adressen ikke findes.
En mailer deamon er et email program på en computer som sender emails men hvis der får afvide af adressen ikke findes så kan den også fortælle dig set.

Prøv og send igen men umiddelbart vil jeg tro det er fordi du har skrevet email adressen forkert.

Kommentar
Fra : berno82

Dato : 28-10-08 23:40

det kan også være fordi du har vedhæftet en fil der er for stor i forhold til hvad du har lov at sende eller modtageren har lov at modtage, men ellers vil jeg også tro det er fordi du har fået tastet forkert i adressen

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 300 point
Dato : 29-10-08 01:53

Der er fejl enten i e-mail adressen eller på modtagerens server, Mailer-Daemon er som scotergrisen siger, et program på din e-mail serveren som returnerer de mails som ikke kan anbringes.
Du får en mail fra Mailer-Daemon når:
Der er en fejl i adressen
Der er en fejl på modtagerens server
Når modtageren er blacklistet på grund af spam eller andet
Modtageren har fået en ny mail adresse og glemt at fortælle dig om den
Mailer-Daemon sender altså besked når en mail ikke kan afleveres, du kan ikke gøre andet end finde fejlen og få den rettet, står der ikke en fejlkode eller andet, som kan lede dig på sporet ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-10-08 01:59

Er du helt sikker på at din e- mail konto er rigtig ? smtp skal altid være din udbyder, hvis du for eksempel har dit internet abonnement hos TDC, så skal smtp være: asmtp.mail.dk hvis du har en anden som leverer din internet forbindelse, så skal være deres smtp server du bruger

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-10-08 10:09

Du kan afprøve din mail i udbyderens webmail.

Godkendelse af svar
Fra : trudslevperle

Dato : 16-11-08 10:48

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-11-08 12:05

Selv tak - fandt du ud af hvad der var galt ?