/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Real Player, Nero eller ????
Fra : ingelein
Vist : 543 gange
42 point
Dato : 28-10-08 19:31

Hej
Jeg er næsten færdig med at installere en PC. til mit barnebarn - en meget lærerig opgave, som har taget lang tid, fordi jeg startede på bar bund og skulle finde alle drivere osv.

I dag fik jeg de originale højtalere til Compaq 7500 skærmen. Hold op hvor er de gode: Platinum JBL Series. Det er da de bedste eksterne højtalere til PC jeg har hørt. Tilmed kan de hægtes på skærmen.

Nu er jeg kommet i tvivl om hvad der skal installeres til lyd. Jeg har en ægte Nero 7.0 version som er på dansk - en fordel, når det er til et barn på 13 år, men jeg har også kigget på Real PLayer, som er gratis og har et fint design, men på engelsk.

Til DVD afspilning af film har jeg installeret VLC. Fungerer fint.

Jeg kan se at jeg ikke behøver alle 3 programmer. Hvad fungerer bedst?

Hilsen
Ingelein

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 28-10-08 19:36

Hvorfor ikke bare bruge windows media player?

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 28-10-08 19:57

Hej Punkler
Windows media Player er ikke optimal. Desværre
Blandt andet mangler den en MGEP decoder for at kunne afspille DVD film.

Hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 28-10-08 19:58

På min virker det fint nok, måske fordi jeg har fået installeret nogle codecs??!

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 28-10-08 20:38

Ja, punkler
men jeg kunne måske få et link til de codecs? Alle codecs jeg har kigget på kostede penge.
Ingelein -

Accepteret svar
Fra : punkler

Modtaget 42 point
Dato : 28-10-08 20:53
Kommentar
Fra : punkler

Dato : 28-10-08 20:55
Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 30-10-08 13:49

Tak for svaret punkler.
Yes punkler - det var lige det der manglede og den giver superbilleder i Win Media Player. Alt andet skrammel er afinstalleret igen
Hilsen Ingelein