/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Rulle marie i hjemmet
Fra : tararam
Vist : 3396 gange
50 point
Dato : 28-10-08 11:58

Ja, jeg kan ikke huske hvad de hedder eller om man kan få dem endnu.
De der rulle-maskiner man lige kører frem og tilbage over noget skidt på gulvet hvor det samles op indeni. Kan bruge til nøds istedet for strøvsuger. Hurtigt og nemt, men de kommer ikke i dybden som en støvsuger.
Men hvad hedder de, og hvor køber man dem - for her er de ikke at finde.

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 60 point
Dato : 28-10-08 12:06

Ha ha rulle marie - sådan en hedder tæppefejer og kan bl.a købes her
http://www.stov.dk/default.asp?Action=Details&Item=718

flere her http://www.google.com/search?hl=da&q=t%C3%A6ppefejer&lr=

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 28-10-08 13:16

De her er også ganske udmærket !
http://www.stoevsuger-shop.dk/stoevsuger/electrolux_stoevsuger/electrolux_ergorapido_zb2811_da.html
kan bruges uden det lange skaft, snupper krummerne og for nogle er det ikke uvæsentligt at den
også lige snupper en ÆDERKOP

Højris

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 28-10-08 13:23

Citat
det ikke uvæsentligt at den
også lige snupper en ÆDERKOP

ØV ØV de kravler ud igen. Og jeg hader dem

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 28-10-08 14:05

Du ju jo også overveje at blive moderne, købe en robotstøvsuger, der vist egentlig bare er en batteridreven, selvkørende tæppefejer. Køber du den rigtige model, går den selv på jagt efter skidtet bare sig puds den, apport el. lign. el. tryk på start, så går det løs.

Søg fx på Roomba eller texas, de koster ned til en lille tusse

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 28-10-08 14:34

ØV ØV de kravler ud igen. Og jeg hader dem

de kravler først ud når man sover,,,også gemmer de sig i soveværelset

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 28-10-08 16:07

Citat
også gemmer de sig i soveværelset

Jeg kan altså ikke li' dem.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-10-08 17:15

Citat
Jeg kan altså ikke li' dem.

hvor ved du det fra - har du smagt dem ?

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 28-10-08 17:36

Hej
Vi havde da sådan en tæppevejer af mærket "Leilfheit".

Den havde nu desværre også tendens til at "kaste op". når man rullede baglæns.

Edderkopper har jeg det fint med, de skal ta's i et af benene og sættes udenfor.
Så må de selv om de overlever eller ej.

Hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 28-10-08 18:17

Citat
har du smagt dem ?

Neeeej jeg har ikke

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 28-10-08 19:11

Hej
det var selvfølgelig en tæppefejer og ingen tæppevejer
Hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : momomo

Dato : 29-10-08 16:31

Har lige købt en "Lervia" i LIDL, den er med en lille motor og et langt skaft så man ikke går og får ondt i ryggen som man godt kunne få med de gamle, og så "kaster den ikke op".

Kommentar
Fra : esbengadsboll

Dato : 31-10-08 09:21

Hej

De hedder iRobot Roomba - du kan finde dem på http://www.witt.dk/irobot - der kommer lige straks en Roomba 580 på markedet med et par forbedringer ifht. 560'eren + medfølgende fjernbetjening. Roomba maskinerne er supersmarte. Her kan du se en video med Roomba 560 som jeg synes er rigtig fed: http://media.ncom.dk/index.php/video/id=628.

Mvh. Esben Gadsbøll.
www.WhiteAway.Com

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 31-10-08 14:00

Hej
Da jeg var på jagt efter nogle beslag i vores Genbrug - stod der hele tre af de der Leifheit Rulle Marier - til en 10'er stykket.
Hilsen Ingelein - Prøv i en Genbrug i din nærhed.

Ps. Når min "kastede op", var det fordi jeg brugte den i mit arbejdsværelse. Sytråde havde det med at sno sig omkring børsterne og så var det den ikke opførte sig pænt.

Kommentar
Fra : momomo

Dato : 31-10-08 19:56

Den Lervia jeg snakker om er en rullemarie med selvkørende børste!
en Roomba bliver købt ligeså snart husboden ikke støvsuger mere. ( han holder på pengen, så han fortsætter nok med støvsugningen længe endnu)

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 31-10-08 22:16

Hej
Til min Nilfisk har jeg et specielt mundstykke med selvkørende børster -
Sådan lige for reklamens skyld - men mon ikke også andre støvsugere har sådan et mundstykke?

Det er et mundstykke, der virkelig vil noget. Man skal ikke lade det stå på samme sted i halve timer,
Mange hilsner
Ingelein

Ps. sådan en selvkørende støvsuger flytter vel ikke ting, som står i vejen - hvad med at gå tæt på fodpaneler, bag døre og den slags listige steder?

Godkendelse af svar
Fra : tararam

Dato : 06-11-08 08:04

Tak for svaret HelleBirgitte.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 06-11-08 08:42

Selv tak

Kommentar
Fra : esbengadsboll

Dato : 06-11-08 08:51

Hej Ingelein

Nej, det er rigtigt. De flytter ikke de ting der står på gulvet. Tidligere har Roomba støvsugere været mere voldsomme - for voldsomme til at kunne virke i top. Nu er de ved at være med, så det virker - og uden at ting går i stykker.

Mvh. Esben Gadsbøll
www.WhiteAway.Com

Kommentar
Fra : steenstrup

Dato : 14-06-09 21:31

Man kan eventuelt låne en Roomba for et mindre beløb på denne hjemmeside.
http://robotstovsuger.dk

Så kan man jo se om det er noget for en inden man bestemmer sig for at købe.