/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
god gryde ret ???
Fra : return
Vist : 641 gange
100 point
Dato : 28-10-08 10:45

nogen der kan komme med et godt bud på en gryde ret af skært kalvekød

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 110 point
Dato : 28-10-08 11:08

Hvad med en god gang Stroganoff - serveret med kartoffelmos - du kan evt gratinere mosen i ovnen, 225 grader til den er gylden. Mosen smager ekstra godt, hvis du kommer hakkede valnøddekerner i.

Her er en opskrift på Stroganoff - velbekomme
Kalve stroganoff
Mængde/antal pers: 4 pers

Ingredienser:
500 g skært kalvekød
1 stort løg
lidt fedtstof, fx olivenolie
1 ds flåede, hakkede tomater
1 dl kogende vand
½ bouillonterneing (grøntsagsbouillon)
2 tsk maizena

Tilbehør:
Kartoffelmos
Fremgangsmåde:

Skær kødet i strimler og løget i grove tern.
Kom lidt fedstof på en slip-let pande, steg kød og løg, krydr med paprika, chili og peber (vent med salt, til der er kommet bouillon ved).
Når kødet er brunet, kommes flåede tomater ved (hvis de ikke er hakket på forhånd, kan du blende dem med en stavblender).
Bouillonterningen opløses i det kogende vand og det hældes ved. Saucen koges lidt op og der jævnes med maizena (opløst i lidt koldt vand). Tilsæt maizenaen lidt ad gangen, varm igennem og stop, når saucen har den ønskede konsistens.

Serveres med kartoffelmos

http://www.anjasopskrifter.dk/showRecipe.asp?recipeID=1868

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 28-10-08 11:09

Ja det er rigtigt Straoganof er altid godt. Det er "sorte gryde" også http://www.arla.dk/opskrifter/sorte-gryde.html

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 28-10-08 11:42

Tak for svaret HelleBirgitte.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 28-10-08 12:04

Selv tak og velbekomme

Kommentar
Fra : transor

Dato : 28-10-08 14:07

Det kan godt være det smager godt. Men det er ikke Stroganof.

Stroganof er ikke en kogeret.